به گزارش ایرنا رضا مروتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون هم عملیات امداد و نجات دسترسی به محبوسان در تونل با حساسیت بالا توسط گروه های متخصص معدن در حال پیگیری است.
وی در خصوص آمار جانباختگان این حادثه نیز افزود: تاکنون 21 تن از جانباختگان از تونل مخروبه خارج شده و پیکر آنها به خانواده تحویل شده است.
به گفته وی، پیکر یکی دیگر از جانباختگان این حادثه نیز توسط گروه های آوار بردار پیدا شده ولی هنوز از تونل خارج نشده است.
وی انتشار آمارهای متناقص از آمار جانباختگان از سوی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را شایعه دانست و گفت: انتشار اخرین وضعیت محبوسان این حادثه فقط از ناحیه مدیریت بحران درست است.
محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز پیش از این گفته بود که اعضای گروه های تخصصی معدن به دلیل احتمال ریزش آوار به صورت نویتی و سه ساعت یکبار وارد تونل مخروبه شده و کار آواربرداری و ایمن سازی مسیر را به منظور دسترسی به محل حادثه انجام می دهند.
به گزارش ایرنا در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه گمان می رود 35 تن در داخل تونل محبوس شده باشند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا شده که یکی از آنها هنوز از محل حادثه خارج نشده است.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
3039/1648
خبرنگار: علی لکزا نوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.