براساس اعلام عصر پنجشنبه دادگستری به ایرنا، هادی هاشمیان که برای بازدید وضعیت این معدن پس از انفجار روز گذشته به شهرستان آزادشهر در شرق استان رفته است، افزود: تیم قضایی کار تحقیقات میدانی از محل حادثه و جمع آوری اسناد و مدارک را بدون اینکه خللی به کار امداد و نجات معدنچیان گرفتار در معدن وارد کند، آغاز کرده است.
وی همچنین از استقرار بازپرس ویژه در پزشکی قانونی آزادشهر خبر داد و گفت: این بازپرس به همراه تیم پزشکی قانونی کار تعیین هویت و صدور جواز دفن، جانباختگان را انجام می دهد.
رئیس دادگستری کل گلستان پیش از این نیز با تسلیت جان باختن جمعی از معدنکاران استان ،از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر خبر داده و گفته بود که پس از نجات معدنچیان حبس شده در معدن علت دقیق حادثه بررسی می شود.
به گزارش ایرنا معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر دیروز منفجر شد که بر اثر این حادثه شماری از کارگران در معدن دریکی از تونل ها محبوس شدند، تاکنون پیکر 22 نفر از کارگران پیدا و به خارج از تونل منتقل و یا درحال انتقال است.
کار آواربرداری و نجات کارگران گرفتار در معدن با حضور تیم های متخصص امداد و نجات بی وقفه ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان در پی جان باختن کارگران معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرده اند.
معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد، در این معدن 370 نفر کار می کنند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.