به گزارش ایرنا ،انفجار معدن زمستان یورت ساعت 12:54 دقیقه ظهر امروز چهارشنبه روی داد و گفته می شود که براثر این حادثه حدود 40 کارگر در داخل معدن محبوس شده و 28 کارگر در خارج از معدن مصدوم شده اند که نیروهای امدادی در حال انتقال آنان به مراکز درمانی آزادشهر و گنبدکاووس هستند.
محمدرضا نعمت زاده دستور رسیدگی فوری این حادثه را داد و دو تن از مسئولان این وزارتخانه را راهی شهرستان آزادشهر کرد.
در این ارتباط معاون معدنی و مدیرکل دفتر امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجاری برای بررسی علت حادثه به منطقه اعزام شده اند.
از سوی دیگر صادقعلی مقدم مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در گفت وگوی خبری گفت که کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.
وی افزود که با فعالیت گروه های تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و گاز فراوان دسترسی دشوار است.
به گفته وی؛ به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نیروهای امداد و نجات به طور پیوسته نمی توانند فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا در پی این حادثه نیروهای امداد و نجات از شهرهای مختلف گلستان با امکانات و تجهیزات مختلف و استفاده از بالگرد به محل حادثه اعزام شده اند و استاندار گلستان نیز به این محل عزیمت کرده است.
مقدم همچنین پیش از این گفته بود که 40 تا 50 نفر در تونل معدن بر اثر ریزش ناشی از انفجار گرفتار شده اند و نجات آنها بیش از همه چیز به تخصص و سرعت عمل معدن کاران برای آواربرداری و جستجو بستگی دارد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی در 90 کیلومتری شرق گرگان است که گفته می شود افزون بر 500 کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.
1648/
**تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.