به گزارش ایرنا دبیر کل حزب ندای ایرانیان در جمع دانشجویان گفت: بهتر است نامزدها برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به ارایه برنامه شفاف و منطقی و قابل وصول بپردازند.
وحید فراهانی با بیان این که انتخابات عرصه رقابت برنامه ها است، افزود: متاسفانه در فضای کنونی این مهم کمتر دیده می شود و بیشتر رقابت بین وعده ها است بدون این احساس شود برخی از آنها قابل وصول نیست.
به گفته وی ارایه وعده های غیرمنطقی ازسوی نامزدها نه تنها رای آوردن آنها را دچار مشکل می کند بلکه باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی حاکمیت هم می شود.
وی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت روحانی هم گفت: این دولت آرامش اقتصادی را در جامعه حاکم کرد و در پی آن اکنون رشد اقتصادی 4.5 درصدی را تجربه می کنیم در حالی که پایان دولت دهم تورم 500 درصدی نزدیک به کشور ونزوئلا را داشتیم و رتبه تورم و بیکاری ما هم در میان 148 کشور دنیا رتبه 142 بود.
وی بیان کرد: قیمت هر دلار از 9 هزار به 37 هزار ریال در پایان دولت قبلی رسید ولی در دولت روحانی همین نرخ باقی ماند بدون این که نوسان اقتصادی داشته باشیم.
فراهانی برجام را مهم ترین دستاورد دولت روحانی برشمرد و گفت: این اقدام کشور را برای نخستین بار در دنیا از ذیل فصل هفتم شورای امنیت بدون جنگ و با مذاکره خارج کرد.
وی خطاب به منتقدان دولت روحانی افزود: برجام اگر هیچ هنری نداشت ولی به دنیا نشان داد که کشور ایران صلح طلب و دنبال رشد اقتصادی، تعامل و جذب سرمایه گذار خارجی است.
وی گفت: دولت روحانی برای خارج کردن کشور از قطعنامه های شورای امنیت شایسته قدردانی است.
وی به عملکرد دولت روحانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: دولت قبلی را باید حامی انحلال و تعطیلی در عرصه فرهنگی و اجتماعی بنامیم چراکه خانه سینما و انجمن صنفی مطبوعات تعطیل و خانه احزاب کشور منحل شد اما در این دولت بازگشایی شدند.
دبیر کل حزب ندای ایرانیان در خصوص وعده 100 روزه آقای روحانی نیز گفت: این وعده در راستای اعلان جهت گیری و اقدام های اساسی و گزارش دهی به مردم بود نه این که طی 100 روز تورم سرشکن و بیکاری را حذف کند.
وی همچنین افزود: همه ما انقلابی هستیم و کسی حق ندارد منتقدان را با ابزار غیر انقلابی بودن از دایره نظام بیرون کند و اگر طرح و ایده داریم باید آزادانه آن را ارایه بدهیم.

*حضور مردم در انتخابات و باور به تاثیر گذاری باید نهادینه شود
همچنین معاون رئیس جمهور سابق و حامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در خصوص اهمیت انتخابات گفت که حضور در انتخابات و باور به تاثیرگذاری روی مردم باید حفظ و نهادینه شود.
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی تلاش برای ایجاد فضای منطقی برای برگزاری انتخابات و رعایت اخلاق اسلامی از سوی نامزدها را از دیگر باید های انتخابات برشمرد و افزود: در انتخابات یک اشتباه و خطای بزرگ داریم که عملکرد 30 تا 40 ساله نظام نادیده گرفته شده و گذشته سیاه و صفر نشان داده می شود و حاصل آن جامعه مایوس و ناامید است.
وی با ابراز تعجب از حضور دو نفر به عنوان نامزد انتخابات از درون دولت یازدهم آن را از عجایب روزگار عنوان کرد و گفت که ساخت 50 هزار مسکن اجتماعی از وعده های نامزدهای دولت یازدهم است در حالیکه حتی 5 هزار آن عملی نشده است.
وی افزود: عملکرد گذشته یکسره سیاه نمایی می شود در حالیکه دولت قبل 1.5 میلیون واحد مسکن در روستا و دو میلیون واحد در شهر ساخت که بسیاری از آنها تحویل متقاضیان شد.
حجت الاسلام میرتاج الدینی ایجاد 5 میلیون شغل جدید از سوی محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات را وعده پوپولیستی ندانست و گفت: این وعده در برنامه ششم مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
به گفته وی اگر قالیباف وعده افزایش یارانه را می دهد باز طبق قانون حرف می زند چون با افزایش حامل های انرژی باید بخشی از آن به عنوان یارانه به مردم برگشت داده شود.
وی افزود: پرداخت یارانه به مردم یکی از هنرهای انقلابی دولت دهم بود که هیچیک از دولت های گذشته نتوانستند این قانون را عملیاتی کنند.
وی گفت: اگر منصفانه به اقتصادی کشور نگاه کنم دولت روحانی توانست تورم را کنترل کند ولی درکنار آن رکود اقتصادی طولانی ایجاد کرد.
حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه اشتباه دولت این است که همه کارها را به برجام منتهی کرده است، اضافه کرد: ما مخالف برجام نیستیم ولی باید در این راه با موضع انقلابی جلو رفت در حالی که دولت مواضع سازشکارانه دارد.
وی در خصوص سید ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: زندگی آنها مانند عموم مردم است در حالی که برخی از وزرای دولت روحانی برخلاف قانون اساسی فهرست اموال خود را تاکنون اعلام نکرده اند.
وی خطاب به اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم گفت که موضع خود را مشخص کند که برای کمک به روحانی آمده است یا می خواهد رای مردم را بگیرد؟
6204/2729
*خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.