به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادسرای گرگان، حجت الاسلام سیدمصطفی حقی اظهار داشت: این افراد اقدام به راه اندازی گروهی در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و توزیع کارت تبلیغاتی شورای شهر در گرگان کرده اند.
وی اضافه کرد: گزارش های رسیده به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی ارجاع شد.
دادستان گرگان به نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد که براساس موازین و چارچوب قانونی عمل کرده و به هواداران خود نیز توصیه کنند که در مهلت قانونی اقدام به تبلیغات نمایند.
به گزارش ایرنا پیش از این رئیس دادگستری کل گلستان از ثبت 27 تخلف انتخاباتی در استان خبر داده و گفته بود که بیشتر این تخلفات مربوط به حوزه فضای مجازی است.
به گفته هاشمیان؛ با وجود تذکری که درباره خودداری نامزدها و هواداران آنها از تبلیغات زودهنگام میدانی و فضای مجازی داده شده بود، این تعداد پرونده تشکیل شده است.
او این پرونده ها را شامل 10 پرونده در گالیکش، 7 پرونده در گرگان، 6 پرونده در بندرگز، 2 پرونده در آق قلا و 2 پرونده اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و868 هزار نفر جمعیت از مجموع 30 شهر تشکیل شده است که 26 شهر کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند بنابر این شورا‎های پنج نفره خواهند داشت ضمن اینکه سه شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن با بیش از 50 هزار نفر جمعیت شوراهای هفت نفره تشکیل می دهند.
شهر گرگان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت نیز شورای 9 نفره خواهد داشت.
مردم استان گلستان از اقوام مختلف همواره در انتخابات مشارکت بالایی داشته اند که این آمار در آخرین انتخابات بیش از 82 درصد بود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.