به گزارش ایرنا از دادگستری استان، هادی هاشمیان روز سه شنبه ارزش این میزان اراضی را میلیاردها تومان اعلام کرد و افزود که پارسال از تغییر کاربری 420هزار مترمربع از زمین های کشاورزی استان نیز جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: نکته مهم درباره زمین های کشاورزی و باغی این است که جلوی تغییر کاربری ها در همان مراحل ابتدایی گرفته شد و اجازه ندادیم ساخت و ساز آغاز شود.
هاشمیان، پیشگیری را مقدم بر قلع و قمع در حوزه تغییر کاربری اراضی بیان کرد و گفت: به همین منظور از دادستان ها خواسته شده که برای برخورد قانونی با متخلفان، منتظر گزارش دستگاه های اجرایی نمانند و در صورت دریافت گزارش های مردمی اقدام کنند و برای مدیرانی که پیگیر گزارش تخلف نبوده نیز پرونده تشکیل دهند.
وی ادامه داد که در برخورد قانونی با متخلفان و با همراهی مردم و مسئولان سال گذشته 288 مورد فنس کشی و دیوارهایی که به منظور تفکیک زمین های کشاورزی برای ویلاسازی انجام شده بود، نیز تخریب گردید.
رئیس دادگستری کل گلستان در خصوص پسروی خزر نیز اظهار داشت: با توجه به پسروی آب دریا در سال های اخیر برای جلوگیری از تصرف زمین های ساحلی هماهنگی لازم با دستگاه ای اجرایی مرتبط صورت گرفته است.
وی بر ادامه روند نظارت و برخورد قانونی با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها در استان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا ساخت و سازهای غیرمجاز و بحث زمین خواری و تصرف سواحل یکی از مشکلات استان سرسبز، گردشگری و کشاورزی گلستان واقع در شمال کشور است.
ش/1648
دریافت: شربتی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.