حبیب اله زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از مجموع این کمباین ها تاکنون 50 دستگاه توسط کارشناسان بازدید و برای آنها کارت معاینه فنی صادر شده است.
به گزارش ایرنا طرح معاینه فنی کمباین ها پیش از دروی محصول هر ساله با هدف ارتقای کیفیت برداشت، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری با همکاری کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و بانظارت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان انجام می شود.
زارع اضافه کرد: پس از بازدید کمباین ها و درصورت اطمینان از سالم بودن آن و یا پس از رفع نقص فنی، برچسب معاینه فنی بر روی این ماشین های برداشت نصب خواهد می شود.
وی از کشاورزان خواست برای افزایش درآمد و کاهش ریزش محصول، از کمباین های دارای معاینه فنی استفاده کنند و در هنگام برداشت محصول، درمحل مزرعه حضور داشته باشند.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین از پرداخت وام بانکی خرید کمباین به تعداد 6 دستگاه به کشاورزان این شهرستان درسال گذشته به مبلغ تقریبی هفت میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، درسال گذشته درمجموع 150 دستگاه کمباین موفق به دریافت معاینه فنی شدند و از فعالیت چهار دستگاه کمباین دیگر نیز به دلیل نقص فنی جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: درسال زراعی 96 - 95 در مجموع 19 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان گالیکش به کشت سه محصول گندم، ‌جو و دانه روغنی کلزا اختصاص دارد.
فصل برداشت محصولات پاییره در گالیکش از اوایل خرداد آغاز و یک ماه ادامه دارد.
/7481/3039/1648
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** تنظیم : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.