به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین موسی فتوحی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری آزادشهر در شرق استان، اظهار داشت: با وجود اینکه براساس موافقت نامه های امضاء شده بین سازمان برنامه و بودجه و ادارات، هزینه انرژی دیده می شود، اما در برخی موارد این هزینه ها صرف جای دیگر می گردد.
وی به انجام توافق بین اداره کل بازرسی با معاونت امور عمرانی استانداری گلستان جهت پرداخت مطالبات معوقه ادارات به شهرداری ها، گفت: شهرداری ها نبایستی بدون دریافت عوارض قانونی، اجازه ساخت و ساز به ادارات بدهند.
حجت الاسلام فتوحی همچنین با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادها، اضافه کرد: احترام ارباب رجوع در اولویت است و پاسخ کارکنان و مدیران ادارات به ارباب رجوع باید براساس قانون باشد.
وی؛ فساد در سیستم اداری کشور و استان را زیبنده ندانست و گفت: براساس اعلام سازمان جهانی مبارزه با فساد، رتبه ایران از مجموع 178 کشور عضو، 132 است که این رتبه در چند سال گذشته 147 بود.
حجت الاسلام فتوحی؛ منابع انسانی و مالی را از ابزارهای مهم پیشرفت و توسعه دانست و افزود: با همه تلاش هایی که سه قوه انجام می دهند اما متاسفانه در بهره برداری از این منابع در کشور با چالش مواجه ایم.
وی با تاکید برضرورت تجدید نظر در بکارگیری نیروی انسانی در ادارات و نهادهای دولتی، اضافه کرد: برخی ادارات و نهادها در گلستان یک دوم نیروی مازاد دارند که این امر زمینه ساز انحرافات مالی است.
حجت الاسلام فتوحی یادآور شد: متاسفانه بیشتر نیروهای مازاد نیز افراد غیرمتخصص در رشته شغلی هستند که بکار گیری شده اند.
وی باتاکید بر توجه و اهتمام جدی مدیران به سلامت نفس کارکنان و آموزش قوانین بویژه قانون ارتقای سلامت اداری، تصریح کرد: فلسفه ایجاد نهادهای نظارتی از جمله بازرسی جلوگیری از انحراف در حوزه منابع انسانی و مالی ادارات و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، است.
مدیرکل بازرسی گلستان که چندی پیش در جلسه شورای اداری گنبدکاووس میزان کسری گندم در مراکز خرید این استان را 20 هزار تن درسال ذکر کرده بود، درجلسه امروز شهرستان آزادشهر این رقم را 40 هزار تن در سال اعلام کرد.
حجت الاسلام فتوحی گفت: کسری این میزان گندم که بیشتر درقالب خریدهای سوری یا برای جایگزین کردن گندم های وارداتی یا دانه مرغی توسط مراکز خرید صورت می گیرد، رقم بالایی از بودجه بیت المال را به خود اختصاص می دهد.
وی همچنین بااشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، بر فراهم کردن زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی و نیز پرهیز جدی مدیران و کارکنان ادارات استان در استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخابات تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرماندار، امام جمعه و مسئولان آزادشهر و نیز نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.