جواد آجودانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این مربی سرشناس مالزیایی بامداد امروز وارد تهران شد و امشب به گلستان سفر می کند.
وی گفت: مذاکرات و توافق اولیه با هریس بن عبدالرحمان انجام شده است و درصورت نهایی شدن، وی به عنوان مربی مسئولیت هدایت و آموزش ورزشکاران سپک تاکرا گلستان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و نیز کمک به افزایش دانش مربیان این استان را برای مدت یک سال برعهده می گیرد.
آجودانی اضافه کرد: هریس بن عبدالرحمان دارای مدرک مربیگری بین المللی درجه 1 و 2 و افتخارات زیادی با تیم ملی مالزی و برخی کشورهای آسیایی درمسابقات مختلف سپک تاکرا داشته است.
وی، کسب مدال طلا و نقره بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1989، کسب دو مدال طلا در بخش دو نفره و سه نفره در بازی های آسیایی 1990 به همراه تیم ملی مالزی، کسب دو مدال طلا در بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1991، کسب مدال طلا بازی های آسیایی 1994 به همراه تیم ملی مالزی و کسب سه مدال نقره مسابقات جهانی تایلند 2007 دربخش سه نفره، دو نفره و تیمی به همراه تیم مالزی را از جمله افتخارات این مربی برشمرد.
رئیس کمیته سپک تاکرا گلستان همچنین کسب مدال نقره بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1997 و کسب مدال برنز بازی های آسیایی 2002 به همراه تیم ملی سنگاپور و کسب مدال برنز بازی های آسیایی 2006 همراه تیم ملی کره در بخش دو نفره را از دیگر افتخارات این مربی مالزیایی اعلام کرد.
آجودانی گفت: هم اکنون 65 آقا و 35 خانم به صورت سازماندهی شده در رشته سپک تاکرا استان گلستان فعالیت دارند که تمامی خانم ها و 45 نفر از ورزشکاران مرد این رشته از گنبدکاووس هستند.
سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به‌ جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود، این بازی از ورزش ‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است، هم اینک در کل دنیا سه نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.
رشته سپک تاکرا در استان یک میلیون و 865 هزار نفری گلستان علاقمندان زیادی دارد و بخش بزرگی از اعضای تیم ملی سپک تاکرا بانوان و آقایان ایران از ورزشکاران این استان بویژه شهرستان گنبدکاووس هستند.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.