نیره پیروز بخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار داشت: اگر مصرف کننده بیشتر به مساله استاندارد کالا توجه کند، تولیدکننده نیز میل و رغبت بیشتری به تولید کالای استاندارد و با کیفیت خواهد داشت.
وی همچنین گفت که بحث استاندارد و ارتقای کیفیت کالاها از مولفه های اصلی برنامه ششم توسعه است که ارتباط مستقیم با مساله اشتغالزایی و رونق تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام‌ معظم رهبری دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در گذشته براساس شرط سنتی کالاها استاندارد اجباری دریافت می کردند، تصریح نمود: این مساله باعث شده بود تنها 800 کالا مشمول استاندارد باشند، اما براساس یک کار تحقیقاتی و پژوهشی 80هزار کالا و محصول مشمول استاندارد هستند.
وی ادامه داد: براساس مصوبه دولت از سال گذشته تمامی واحدهای تولیدی باید پیوست استاندارد داشته باشند و همچنین دست تولیدکنتدگان را باز گذاشته ایم تا استانداردهای خود را مطابق استانداردهای بین المللی تنظیم نمایند و به مرور به آنان استاندارد داخلی می دهیم.
پیروز بخت یادآور شد: برخی کارخانه ها نیز استانداردهای سخت گیرانه تر نسبت به استانداردهای سازمان دارند و با بررسی، استانداردهای ملی به آنان ارائه خواهیم کرد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
[1:38:18 PM] میهن دوست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.