به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز یکشنبه در جلسه شورای استاندارد گلستان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، استاندارد را حق الناس بیان کرد و افزود: در راستای حمایت از این بخش در حوزه اعتبارات هزینه‎ای 110 درصد افزایش در حوزه استاندارد داشتیم و در اعتبارات تملکی بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: نباید به حوزه استاندارد تنها به عنوان تکلیف دولتی نگاه کنیم، مردم امنیت و سلامت می‎خواهند و همه این موضوعات در حیطه استاندارد تعریف می‎شود.
استاندار گلستان، همچنین استاندارد را سبک زندگی دانست و افزود: استاندارد در جامعه ما فرهنگ‌سازی نشده و یکی از اساسی‎ترین اقدامات این بوده که باید و نبایدها در زندگی مردم با استاندارد مشخص شود.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب گندم استان و اینکه گلوتن آن بالا است، افزود: یک میلیون و 500 هزار تن تولید گندم در کشور داریم که بیش از 230 هزار تن در استان مصرف و بقیه به دیگر استان ها ارسال می شود و باید برای ارزش افزوده این محصول در استان برنامه ریزی کنیم.
وی در حوزه محصولات ارگانیک نیز گفت که بهای محصولات ارگانیک باید نسبت به دیگر محصولات تولیدی متفاوت باشد و نیاز است در حوزه استاندارد به این مهم توجه شد.
صادقلو همچنین یادآور شد که برخی تردیدها نسبت به کالاهایی ایرانی به این دلیل است که استاندارد رعایت نمی شود و ارتقای استاندارد این تولیدات به رفع این تردیدها نیز کمک خواهد کرد.
3014/1548
خبرنگار : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.