به گزارش خبرنگار ایرنا محمود فرمامی روز یکشنبه در شورای استاندارد گلستان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گرگان برگزار شد، افزود: در این بررسی مشخص شد که 95 نانوایی بربری پز از آرد استاندارد استفاده می کردند و مابقی از آرد غیراستاندارد بهره می گرفتند.
به گفته وی؛ هشت مورد آرد استاندارد ملی شامل انواع نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، کامل، ماکارونی و مولینا در کشور داریم.
وی اظهار کرد: در بحث آزمون آب شرب نیز 100 نمونه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج تمامی آزمون نمونه ها با استاندارد ملی مطابقت داشت و نگرانی از آلودگی میکروبی آب نداریم.
فرمانی گفت: آزمون استفاده از جوهرقند در سطح استان انجام شد و از یکصد نانوایی خمیر گرفته شد که بعد از بررسی مشکل خاصی مشاهده نشد.
مدیرکل استاندارد گلستان در خصوص بحث تایید آسانسورها نیز اظهارداشت که در این بررسی سال 93 حدود 623 مورد و در سال گذشته 569 مورد تاییدیه تطابق آسانسور گرفتند.
به گفته وی؛ سال گذشته از 45 آسانسور اماکن عمومی استان بازدید شد که 9 موردعدم شمول، 6 مورد تایید، 17 مورد پلمپ شد و 13 مورد نیز تعهد کردند که استانداردهای لازم را اخذ کننذ.
فرمانی ادامه داد: در همین راستا در فاز دوم سال گذشته 75 مورد بازدید انجام شد که 11 آسانسور پلمپ، 9 مورد عدم شمول، 4 مورد تاییدیه گرفتند و 44 برای اخذ استانداردهای لازم متعهد شدند.
وی در خصوص طرح جایگاه های سی ان جی گفت: در استان 62 جایگاه سی ان جی وجود دارد که 40 درصد آن توسط بخش خصوصی اداره می شود و از مجموع این تعداد باتوجه به 16 بند نواقص بحرانی؛ 58 مورد تاییدیه رفع نواقص گرفتند و 4 مورد تایید نشد که از این تعداد 3 جایگاه تعطیل و یک مورد در حال اصلاح نواقص است.
مدیرکل استاندارد گلستان افزود: به لحاظ تاییدیه جایگاه های سی ان جی در سطح کشور جزو سه استان برتر هستیم.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.