به گزارش خبرنگار ایرنا نیره پیروزبخت روز یکشنبه در دیدار با استاندار گلستان در گرگان اظهارداشت که برای نهادینه سازی فرهنگ استاندارد در جامعه و ارتقای کیفیت تولیدات تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه 3 هزار نیروی همکار در سراسر کشور داریم، افزود: با نهادینه سازی فرهنگ استاندارد در جامعه تلاس می شود که ارتباط بین مصرف کننده و تولید کننده تقویت و یک حلقه زنجیر بین این دو ایجاد شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به نقس مهم صادرات در اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه برون سپاری مشکلاتی داریم و باید نظارت لازم را بر این موضوع داشته باشیم.
پیروز‎بخت با بیان اینکه از ظرفیت برخی دستگاه‎ها مانند بسیج برای حضور در روستاها استفاده می‎کنیم، افزود: منابع انسانی ما نسبت به ساختاری که برای این مجموعه پیش‎بینی شده، کمتر است و دولت نیز بحث کوچک شدن را دنبال می‎کند ولی باید توجه داشت که استاندارد یک سازمان حاکمیتی است.
وی در خصوص استان گلستان نیز گفت که یک آزمایشگاه فنی برای واحدهایی تولیدی در استان گلستان توجیه یذیر نیست و لذا باید برخی از آزمایش‎ها را در مرکز متمرکز کنیم.
استاندار گلستان نیز با بیان اینکه همه جانبه از اداره کل استاندارد گلستان حمایت کردیم، افزود: سلامت مردم وابسته به اقدامات این مجموعه بوده و همه چیز در فرآیند امنیت و سلامت به حوزه استاندارد بستگی دارد.
حسن صادقلو با بیان اینکه فرهنگ استاندارد در جامعه نهادینه نشده است، اظهارداشت: برخی از تولیدکنندگان استاندارد را عامل باز دارنده می‎‎دانند و نیز هنوز نقش استاندارد برای مصرف کننده نیز تبیین نشده است.
وی با بیان اینکه کمتر از نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند،افزود: توسعه فرهنگ استاندارد در روستاها مهم است و باید بیشتر به این بخش توجه شود.
استاندار گلستان همچنین اضافه کرد که لازم است برخی مراکز صنعتی، شرکت‎های دانش‎بنیان و دانشگاه‎ها به کمک حوزه استاندارد بیایند و برخی از امور به این نهادها واگذار شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.