به گزارش روز شنبه ایرنا از استانداری، علی اصغر طهماسبی در جلسه ستاد انتخابات استان با حضور مسئولان و نمایندگان ستادهای استانی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،اظهارداشت که در دیگر شهرها و روستاهای گلستان انتخابات به صورت دستی و تعرفه ای خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اضافه کرد که در انتخابات 29 اردیبهشت ماه تعداد 1663 شعبه اخذ رأی در سراسر استان خواهیم داشت که 565 شعبه در 30 شهر استان و 1098 شعبه در روستاهای گلستان مستقر خواهد بود.
وی افزود که از این مجموع 101 شعبه سیار جهت اخذ رأی در مناطق عشایری، کوچ نشین و صعب العبور پیش بینی شده است که با یکدستگاه مینی بوس به همراه کاربران و عوامل اجرایی، نماینده هیأت نظارت و مأموران انتظامی به این نقاط فرستاده خواهد شد.
طهماسبی ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه شائبه همراه شعبه های سیار اخذ رأی، یک نماینده از هر نامزد می تواند حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این بیست روز باقیمانده از زمان تبلیغات، سخنرانان زیادی در جهت حمایت و تبیین شعارهای نامزدها به گلستان سفر خواهند کرد، گفت: ما در یک استان قومی و قبیله ای و با ویژگی اقوام و مذاهب مختلف زندگی می کنیم.
رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: در استانی با چنین ویژگی هایی حساسیت ها بالا بوده و سخنرانان باید به این موضوع توجه کامل داشته باشند.
طهماسبی بیان کرد: بازرسین و نمایندگان هیأت نظارت در شعب اخذ رأی تنها نظارت می کنند و باید نکات لازم را به نماینده فرماندار انتقال دهند و نباید هیچ دخالتی در امر اجرا داشته باشند، مسئولیت اجرا بر عهده کاربران و عوامل اجرایی شعبه ها است.
وی با بیان اینکه سیزدهمین فرایند برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراها را نیز پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در این فرایند داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت های اجرایی و نظارت به مدت 4 روز فرصت اعلام اعتراض خود به هیات نظارت استان را دارند.
طهماسبی ادامه داد: تا 16 اردیبهشت هیأت نظارت استان فرصت رسیدگی و بررسی نهایی شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را دارد و پس از آن می بایست نظر قطعی و نهایی خود را پیرامون ردصلاحیت ها به فرمانداری ها اعلام نمایند.
وی همچنین با تأکید بر رعایت قانون انتخابات و تبلیغات توسط ستادهای استانی و شهرستانی نامزدها و هواداران آنها گفت که هر نامزد می تواند یک نماینده در هر شعبه اخذ رأی داشته باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت ماه همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می شود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف بوده و در 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.