سرهنگ نصرالله وحیدی مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این رزمایش با هدف حفظ آمادگی دفاعی نیروها عمل کننده که شامل 6 گردان بیت المقدس است به مدت دو روز در سطح شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.
وی افزود: نیروهای عمل کننده در روز نخست رزمایش، با حضور در کلاس های آموزشی به صورت تئوری به مرور مباحث رزمایش از جمله تامین امنیت شهری می پردازند.
سرهنگ وحیدی افزود: روز دوم رزمایش با برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای عمل کننده با حضور جانشین سپاه نینوا گلستان و مسئولان شهرستان آغاز می شود و نیروهای عمل کننده وارد فاز عملیاتی رزمایش می شوند.
وی افزود: در فاز عملیاتی رزمایش، شش گردان بیت المقدس به استعداد 1500 نیرو متشکل از برادران بسیجی و یک گردان کوثر متشکل از خواهران بسیجی در رزمایش شرکت می کنند.
وی گفت: در این مرحله از رزمایش، نیروهای عمل کننده به صورت عملی جنگ شهری، حمله به مقرها و مقابله با اغتشاشات را تمرین کرده و چندین انفجار برنامه ریزی شده را در مناطق مختلف گنبدکاووس انجام می دهند.
وی هدف از برگزاری این رزمایش را تقویت توان دفاعی بسیج در مقابله با نا آرامی های شهری و حفظ آمادگی گردان های بیت المقدس برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی ذکر کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و با بیش از پنج هزار کیلومتر مربع، بزرگترین شهرستان گلستان از نظر وسعت محسوب می شود.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.