حسین عطارچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان ها، کار نام نویسی افراد واجد شرایط آغاز و تا انتهای هفته جاری اسامی به استان جهت پرداخت تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید ارسال خواهد شد.
به گفته وی، در این مرحله پرداخت 16 میلیارد ریال وام با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است که صندوق کارآفرینی امید استان گلستان متولی تامین و پرداخت آن است.
به گزارش ایرنا قطب تولید پیله تر و ابریشم گلستان به ترتیب در مینودشت و رامیان بوده اما در دیگر شهرهای شرق استان نیز رواج دارد، توتستان های استان بیشتر در شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه، رامیان ، آزادشهر، گنبدکاووس و علی آباد قرار دارد که شامل یکهزار و 500 هکتار است.
عطارچی؛ حمایت از صنعت نوغانداری گلستان و توسعه صنایع مرتبط با آن را ضروری دانست و گفت: فقط 10 درصد از ابریشم تولیدی نوغانداران این استان در داخل منطقه تبدیل به پارچه می شود و بقیه تولیدات به شهرستان تربت حیدریه واقع در استان خراسان رضوی برای فرآوری حمل می شود.
به گزارش ایرنا توزیع پنج هزار جعبه تخم نوغان میان چهار هزار و 200 بهره بردار استان گلستان از19 فروردین آغاز و تا سه هفته ادامه دارد، هر جعبه تخم نوغان به قیمت 75 هزار ریال به دست پرورش دهندگان می رسد.
امسال شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم را181 هزار و 49 ریال تعیین کرده است.
سال قبل نوغانداران گلستان 170 تن پیله تر ابریشم تولید کردند.
نوغانداری هر ساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه پرورش کرم ابریشم ادامه دارد که مدت زمان نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول، 45 روز است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.