به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان عصر امروز با حضور اعضای شورا و خبرنگاران و شماری از مردم در صحن شورا برگزار شد، اما بحث‌های جلسه گذشته اعضاء درباره حسابرسی امور شهرداری گرگان در این جلسه نیز ادامه داشت و سبب شد همه وقت این جلسه نیز به این موضوع پرداخته شود.

برخی با نقش نظارتی شورای شهر مشکل دارند

براساس گفته رئیس شورای شهر در جلسه قبل که من حضور نداشتم برخی تهمت و افتراها به من زده شده و گفته شده که من تخلف انجام داده ام، اما این در حالی است که ما قانون را انجام داده و وظیفه نطارتی خود را اجرا کردیم.

قدس مفیدی با اشاره به اینکه این اقدام در سال گذشته نیز انجام شده، افزود: موضوع گرفتن حسابرس توسط شورای شهر در صحن مصوب شده و براساس بند 60 ماده 71 برای نظارت بر عملکرد شهرداری مرکز استان تصویب شده و براساس ماده 3 آئین نامه شورا برای حسابرسی از حساب های شهرداری گرگان حسابرس گرفته است.

وی افزود: این موضوع در کمیته تطبیق فرمانداری نیز مصوب شده و باید اجرا شود اما متاسفانه برخی از اعضاء از با موضوع نظارت مشکل دارند و میگویند که شهرداری برای حسابرسی از حساب های شهرداری ، خودش حسابرس بگیرد.

شهردار گرگان: شورای شهر نمی‌‎تواند حسابرس بگیرد

حسین صادقلو شهردار گرگان هم در پاسخ رئیس شورای شهر گفت: امروز اختیار انتخاب حسابرس از قوانین بر عهده ما بود و از سال 1395 که شورای اسلامی شهر گرگان بودجه مستقل می‎گیرد، باید با بودجه خود شورای اسلامی شهر انجام شود.

عضو شورای شهر: مناقصه انتخاب حسابرس شهرداری، غیرقانونی است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان هم در این جلسه گفت: از نظر من این معامله و انتخاب حسابرس باید رد و موضوع در صحن شورا دوباره تصویب و مشخص شود که چرا باید مبلغ 24 میلیون به بیش از 90 میلیون برسد.

ناصر گرزین افزود: این مناقصه مردود و غیرقانونی است و باید مناقصه به صورت عمومی برگزار شود و ما به برگزاری مناقصه عمومی رای داده ایم.

محمدرضا سبطی یکی دیگر از اعضای شورای شهر گرگان هم گفت: اصلا چیزی که گفته می‎شود مناقصه مردود است، معنی ندارد و ماده 3 رای آورده در جلسه صحن و پیوست قرارداد نیز آماده است.

این اختلافات همه زمان جلسه شورای شهر گرگان را به خود اختصاص داد و در پایان نیز همانند جلسه گذشته نتیجه آن مشخص نشد و تنها در پایان جلسه 3 لایحه مربوط به نیروهای شورای شهر و بودجه شهرداری مطرح و مصوب شد و جلسه بدون بررسی هیچ گونه لایحه و طرح مردمی به پایان رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625575
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.