به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، غلامرضا احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقام سازی منازل روستائی اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اساسی و اثرگذار بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار جمعیت، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی است.

وی افزود: بنیاد مسکن تاکنون در 2 شهرستان آزادشهر و رامیان مقاوم‌سازی 8 هزار واحدمسکونی را در دستور کار قرار داده که از این تعداد 7600 واحد مسکونی را به بهره‌برداری رسانده و بقیه در حال ساخت و پیگیری است.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با اشاره به اهمیت اجرای طرح مقاوم‌سازی در مدارس روستائی تصریح کرد: بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان‌های آزادشهر و رامیان فرسوده بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیونی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی

احمدی افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت درازمدت برای احداث واحدمسکونی جدید 18 میلیون تومان و برای تخریب و مقاوم‌سازی واحدهای غیرمقاوم  20 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت:  با توجه به ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای غیرمقاوم متقاضیان می‌توانند برای تکمیل پروند و دریافت این تسهیلات به بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: هدف بنیاد مسکن ارتقاء کیفیت زندگی روستایی و ارتقاء کیفیت کالبدی سکونتگاه‌های روستایی است عدم توازن بین شهر و روستا سبب مهاجرت می‌شود، در بنیاد مسکن تلاش می‌کنیم تا این توازن را به روستاها برگردانیم.

وی افزود: بسیاری از نهادها در روستا به صورت موردی کار می‌کنند، اما بنیاد مسکن تنها نهادی است که 90 درصد فعالیت‌هایش در بخش روستا است در همین راستا در مسکن روستایی تحولات خوبی در روستاهای استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625304
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.