بخشدار کمالان تاکید کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در ایجاد پروژه های آبخیزداری اعتبارات کلانی را به دهنه محمدآباد کتول اختصاص داده است .

به گزارش ایلنا، سیدرحمت اله میردیلمی با اشاره به نمو گیاهان و گل های نادر در دهنه محمدآباد کتول  در استان گلستان گفت: از سال های متمادی ییلاق قشلاق با نظم خاصی در مراتع انجام می شد اما امروز این چرخه طبیعی بهم خورده و باعث اختلال در نمو گیاهان شده است.

وی افزود: لازمه اصلی رشد گل ها و گیاهان ،تنفس درست و بهره مندی به موقع از آنهاست تا هم مراتع به بلوغ خود برسند و هم دام ها از تعلیف مطلوبی استفاده کنند.

بخشدار کمالان با اشاره به لزوم تقویت پوشش گیاهی درارتفاعات گفت: افزایش ضریب پوشش گیاهی موجب کاهش سیلاب ها و فرسایش خاک در ارتفاع و دامنه ها می شود و پیامد اصلی آن آب صاف و زلال رودخانه حتی در بهار خواهد بود.

میردیلمی تاکید کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در ایجادپروژه های آبخیزداری اعتبارات کلانی را به دهنه محمدآبادکتول اختصاص داده است .

وی گفت:منابع طبیعی،محیط زیست، سازمان های مردم نهاد و تشکل ها با همکاری عمومی برای حفظ طبیعت بهاری بویژه این روزها که زمان طلایی رشد گل وگیاه مراتع تا60 روزه گی است، از ورود دام ها تا اواسط خردادماه جلوگیری و سپس اجازه ورود دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.