به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، نورالله تربتی‎نژاد عصر امروز در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: اظهار داشت: از وضعیت پنبه در کشور بی‎اطلاع نیستم و از آنجایی که یک خانواده پنبه‎کار در روستا بودم از موضوعات آن مطلع هستم.

وی تصریح کرد: کشت پنبه  در استان گلستان زمانی بسیار بالا بود و به بیش از 180 هزار هکتار رسیده بود اما امروز به کمتر از 20 هزار هکتار رسیده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در کشور ما این فرهنگ بین مدیران وجود دارد و باید مقام معظم رهبری سال را به موضوعی اختصاص دهد تا اتفاقی بیفتد.

تربتی‎نژاد بیان داشت: وقتی کشور به این نتیجه رسیده که پنبه باید در کشور احیاء شود نیاز به ملزوماتی دارد و یکی از این ملزومات نقشه‎راه و افق اقدامات است.

وی با بیان اینکه در نقشه‎راه باید تحقیقات مورد توجه قرار بگیرد، افزود: صنعت و قانون‎گذاری نیز از موضوعاتی است که باید در نقش راه تولید پنبه در کشور دیده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک اتاق رهبری و مدیریت کشت پنبه باید در کشور داشته باشیم، یادآور شد: در کشور باید به تولیدات دانش‎بنیان برسیم و تولیدات دانش‎بنیان به محصولاتی گفته می‎شود که همه جنبه‎های اقتصادی و کیفیتی آن مورد لحاظ قرار گرفته باشد تا بتواند با سایر محصولات کشاورزی داخلی و خارجی رقابت کند.

تربتی‎نژاد برای اینکه چون مسیر دانش‎بنیان شدن محصولات طولانی است دولت ناچار است یک بسته‎های حمایتی داشته باشد، گفت:  پنبه یک محصول اشتغالزاست و می‎تواند زنجیره اشتغال ایجاد کند و امسال زمینه توسعه آن در کشور فراهم است.

وی بیان داشت: چین هم مانند ایران رکودی در کشت پنبه داشته و راهکارها و نقشه راهی تبیین کرد و توانست آن را احیاء کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 4 کارگروه در کمیسیون بخش کشاورزی داریم، افزود: در این کارگروه با توجه به شعار سال درصدد این هستیم که محورهایی که می‎توانند در بخش اقتصاد و اشتغال تاثیرگذار است را در کمیسیون کشاورزی احصاء کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623082
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.