به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، موسی بی‌باک در جلسه هماهنگی برنامه های هفته کار و کارگر شهرستان گرگان اظهار داشت: همه ساله از پنجم الی یازدهم اردیبهشت برای ارج نهادن و گرامیداشت مقام کار و کارگر به نام هفته کارگر نامیده شده است.

وی افزود: در همین راستا اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان با همکاری واحدهای تولیدی و تشکلات کارگری و کارفرمایی شهرستان بیش از 15 برنامه شاخص را اجرا خواهد کرد.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان تاکید کرد: با توجه به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری، رویکرد تمامی برنامه‌های قابل اجرا در هفته کار و کارگر "اقتصاد مقاوتی: تولید و اشتغال" است.

بی‌باک اظهار داشت: دیدار با خانواده کارگران آسیب دیده ناشی از کار، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده ایثارگران جامعه کارگری، برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی در دبیرستان‌ها، مسابقه فیلم و عکس، مراسم متمرکز گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از نمونه‌های جامعه کارگری، برپایی نمایشگاه کتاب، دیدار تشکلات کارگری و کارفرمایی با فرماندار شهرستان، حضور در نمازجمعه  مسابقه نقاشی و غیره از برنامه‌های این اداره برای گرامیداشت هفته کار و کارگر است.

کودکان بندرگزی با مهارت ایجاد انگیزه در کودکان هموفیلی در قالب نمایش خلاق آشنا شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرگز به مناسبت روز جهانی بیماران هموفیلی و به جهت حمایت از این بیماران، با دعوت از دانش آموزان دوره ابتدایی مدرسه البرز، آن ها را در قالب اجرای نمایش خلاق با مهارت‌های ایجاد انگیزه و تقویت روحیه در کودکان هموفیلی آشنا ساخت.

مرکز فرهنگی هنری شهرستان بندرگز به مناسبت روز جهانی بیماران هموفیلی و به جهت حمایت از این بیماران، با دعوت از دانش آموزان دوره ابتدایی مدرسه البرز، آن‌ها را در قالب اجرای نمایش خلاق با مهارت های ایجاد انگیزه و تقویت روحیه در کودکان هموفیلی آشنا ساخت.

در این روز که با حضور جمعی از دانش آموزان طرح کانون مدرسه سپری شد، بچه‌ها طریقه حمایت های روحی و روانی در برخورد با این نوع بیماران را آموخته و از درگاه خداوند مهربان برای آن ها آرزوی سلامتی کردند.

برگزاری کارگاه‌های معرفی و روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی، ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی برای بچه‌ها از دیگر برنامه‌های این روز بود.

کارگاه آموزشی ساماب در آب منطقه‌ای گلستان برگزار شد

کارگاه آموزشی ساماب (سامانه امور مشترکین) برای آموزش طریقه ثبت درخواست‌های مردمی در سامانه ساماب با حضور دفاتر منتخب پیشخوان دولت و آی سی تی روستایی شهرستان‌های گرگان و آق قلا،علی آباد، کردکوی،بندرگز،گمیشان و بندرترکمن و مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای در سالن اجتماعات کوثر این اداره برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، در این جلسه که با حضور شایسته معاون اجرایی اداره کل پست استان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، باشقره مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان سالانه با حدود 30 هزار مشترک و متقاضی آبهای زیرزمینی سرو کار دارد و قرار است سامانه ساماب 27 فرآیند در بخش آب‌های زیرزمینی را به صورت الکترونیک به مردم ارائه دهد.

باشقره افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت که بخشی از فرآیندهای دستگاه‌ها می‌بایست الکترونیکی ارائه شود و با هدف کاهش هزینه های مردم و کاهش ترددها و سرعت در کار ارباب رجوع این سامانه  از ابتدای اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود.

کریم شایسته معاون اجرایی اداره کل پست استان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرکت ملی پست، متولی خدمات نیابتی دستگاه‌ها است و شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز از شرکت‌های استقبال کننده از این طرح بوده است.

وی تصریح کرد: همه دفاتر منتخب ما در بخش روستایی، دفاتر پست دولتی و دفاتر پیشخوان دولت خدمات 27 گانه ساماب را ارائه می دهند و تیم بازرسی نیز با حضور میدانی در شهرستان ها نحوه ارائه خدمات و مشکلات احتمالی را رصد می کند.

گفتنی است به گفته مدیر اجرایی شرکت پست استان، 22دفتر پست دولتی، 33دفتر پیشخوان دولت و 98 دفتر ای سی تی منتخب روستایی خدمات ساماب را به مردم استان در تمامی شهرستان ها ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622370
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.