به گزارش ایرنا از استانداری، حسن صادقلو روز یکشنبه در نشست مسئولان ستاد انتخابات استان، بر اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حضور پرشور افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت امسال تاکیدکرد و اظهار داشت: همچنین با توجه به هماهنگی بالا دستی صورت گرفته، فرمانداران و بخشداران امکانات الکترونیکی در برگزاری انتخابات را بررسی و کمبودها را اعلام کرده تا در فرصت باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات، مشکلات مرتفع شود.
وی، سعه صدر در انتخابات، خبررسانی به لحظه و سریع و مدیریت صحیح کانون های بحران را مهم دانست و با اشاره به صدور و ابلاغ شیوه نامه حوزه مجازی بر توجه و اقدامات لازم در این حوزه تاکید کرد و گفت: حفظ اسرار نامزدها جزو حقوق آنها محسوب می شود و باید مورد توجه قرار گیرد و در عین حال تایید یا رد صلاحیت نیز باید طبق مدارک قانونی انجام شود.
استاندار گلستان همچنین بر حساسیت مجریان نسبت به حراست از آرای صندوق های سیار تاکید کرد و افزود: در انتخابات باید پرانرژی بوده و آن را قانونی و سالم برگزار کنیم.
صادقلو با یادآوری ممنوعیت تبلیغات زودهنگام و لزوم برخورد جدی با تخلفات، افزود که باید با تعامل با هیات های نظارت، در جهت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور حرکت کنیم.

*مجریان حق ورود جناحی به انتخابات را ندارند
استاندار گلستان خطاب به مجریان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: شما حق ورود جناحی به انتخابات را ندارید چراکه مجری برگزاری این مهم بوده و امانت دار باید باشید.
صادقلو اظهار کرد: انتخابات، جوهره ارزیابی ها در دیپلماسی سیاسی و بین المللی است و باید با حساسیت، اخلاق انتخاباتی خود را نمایان کند.
وی توجه به مصوبه های ستاد انتخابات را با اهمیت قلمداد کرد و افزود: شهرستان ها هم باید نشست انتخابات را به صورت جدی و منظم برگزار کنند و با حساسیت فضای انتخابات را رصد کنند.
استاندار گلستان مستندسازی را مهم دانست و گفت: مستندسازی در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری اهمیت زیادی دارد و باید با دقت انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باید تخریب ها علیه اقدامات دولت با زبانی منطقی، آمارگونه و مستند پاسخ داده شود و فرمانداران تکالیف ذاتی خود را پیرامون موضوعات مربوطه انجام و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهند.
صادقلو، تعرفه ها و اقلام انتخاباتی را آبروی انتخابات دانست و گفت: باید با حساسیت نسبت به تحویل و توزیع تعرفه ها اقدام شود تا مبادا مشکلی به وجود ایجاد آید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، که در30نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا مستقرند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
6204/1648
تنظیم کننده: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.