به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ارشاد استان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، سوم شهریور را آخرین ‌مهلت ارسال آثار دانست و تصریح کرد: مرحله بازبینی و انتخاب آثار جشنواره چهارم تا دهم شهریور تعیین شده است.
فضیلت با بیان این نکته که موضوع نمایش‌های تولیدی جشنواره آزاد خواهد بود، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، انعکاس ارزش‌های متعالی در تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، تحکیم خانواده، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد- طلاق- خشونت، سبک زندگی(اصلاح الگوی مصرف) و تولید آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی استان از موضوعات جشنواره به شمار می‌رود.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر گلستان همچنین گفت که صاحبان آثار می‌توانند با ارائه فیلماز اجرای عمومی و یا درخواست بازبینی در جشنواره حضور یابند؛ تمامی متقاضیان باید آثار خود را تا چهارم شهریورماه به اجرای عموم گذاشته باشند.
مدیرکل ارشاد گلستان؛ اولویت انتخاب را آثار تازه نگارش یافته و متون نویسندگان بومی بیان کرد و افزود: حداقل پنج اجرای عمومی از دهم مهرماه تا زمان ارائه تاریخ اثر نمایشی، برای حضور در جشنواره الزامی است.
وی تأکید کرد: آثار ارائه‌شده نباید در هیچ جشنواره استانی یا ملی با همان گروه اجرایی شرکت کرده باشند، همچنین اقتباس از نمایشنامه‌های ایرانی منوط به ارائه مجوز از نویسنده یا نماینده قانونی وی است.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی گلستان با یادآوری این نکته که دبیرخانه فقط نمایش‌هایی که قابلیت اجرای متناسب در سالن اصلی و یا تالار نگاه را داشته باشند،می‌پذیرد، افزود: کارگردانان باید طبق طراحی صحنه نمایش، سالن مورد نظر خود را مشخص کنند.
علاقه‌مندان به شرکت بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی می‌توانند آثار خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اداره امور هنری، کارشناس نمایش تحویل داده و در صورت هرگونه سؤال پیرامون جشنواره هم با شماره‌های 0172343088- 01732228161 داخلی 125 تماس بگیرند.

** برگزاری 44 کارگاه آموزشی در گلستان
مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری 44کارگاه آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دوره های آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ و هنر استان برگزار شد.
سعیده سادات فرخیان، با تأکید بر اهمیت آموزش در ارتقای سطح کارایی کارکنان، افزود: حوزه فرهنگ و هنر جزء تخصصی ترین مشاغل محسوب می شود و لازم است کارکنان این حوزه به صورت مستمر و مداوم از آموزش های تخصصی توسط اساتید مطرح برخوردار شوند.
وی؛ کارگاه آموزشی با موضوع فرهنگی و هنری، جامعه شناسی سینما، آسیب شناسی تبلیغات، ارتباط با مطبوعات و مبارزه با قاچاق کالا و ارزش و پیشگیری از وقوع این جرم را از فعالیت های آموزشی سال گذشته بیان کرد.
فرخیان همچنین به برگزاری کارگاه های قانون انتشار اسناد و اوراق قرضه، نقشه راه اصلاح نظام اداری، راهبردهای آمایش سرزمین و پاسخگویی و مسئولیت پذیری در مدیران اشاره کرد و گفت: این دوره ها در بخش بهبود مدیریت سال گذشته برگزار شد.
وی اضافه کرد: در حوزه مهارت افزایی دوره مدیریت ابزارها و اطلاعات سازمانی برای مدیران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.
مسئول آموزش فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: در زمینه آموزش ارتقا سلامت اداری دوره اصول و مبانی نظری ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد، آشنایی با قوانین و مقررات ناظر بر ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد و اصول و مبانی نظارت و بازرسی سال 95 برگزار شد.
به گفته فرخیان، کارگاه آموزشی بازیگری سطح1، اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه جامعه هدف نیز سال گذشته برگزار شد.
وی؛ فقدان مراکز آموزش تخصصی فرهنگ و هنر در استانها، کمبود اعتبار برای برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت، تصویب و ابلاغ نشدن به موقع برنامه های آموزشی مورد نیاز دستگاه را از موانع در روند اجرای آموزش ضمن خدمت اعلام کرد.
1648
** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.