به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله رزاقی روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس با قدردانی از تلاش های نیکوکاران مدرسه ساز، اظهار داشت: این شهرستان نیازمند مشارکت بیشتر خیرین و مسئولان در امر مدرسه سازی است.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس و دیگر مناطق استان گلستان و کشور از ابتدای انقلاب تاکنون 105 واحد آموزشی در این شهرستان ساخته و به بهره برداری رسانده اند، گفت: با این وجود هنوز یک سوم مدارس گنبدکاووس تخریبی و نیاز به بازسازی دارد.
رزاقی، مدرسه سازی را اقدامی انسانی همراه با بینش و دانش دانست و اضافه کرد: هم اینک از مجموع 450 واحد آموزشی گنبدکاووس، 150 واحد آن مقاوم، 150 واحد نیازمند مقاوم سازی و 150 واحد دیگر تخریبی و غیر استاندارد و نیاز مبرم به بازسازی دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه ساز شهرستان و باتاکید برضرورت استمرار این عمل خداپسندانه درجامعه، گفت: درآموزه های دینی ما به ایمان و علم اهمیت ویژه ای داده شده و مدرسه مکانی برای تقویت ایمان و کسب علم و دانش است.
به گزارش ایرنا، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس نیز اظهار داشت: خیرین این شهرستان و دیگر مناطق استان و کشور درسال گذشته ساخت 31 مدرسه را تعهد کردند.
فرید عابدی بابیان اینکه عملیات اجرایی برخی از این مدارس پایان یافته و برخی دیگر نیز درمرحله شروع عملیات اجرایی است، گفت: خیرین گنبدکاووس که از همه اقشار هستند، فارغ از نگاه های سیاسی و قومی یا مذهبی درامر مدرسه سازی مشارکت فعال دارند.
وی افزود: برخی مدارس که با مشارکت نیکوکاران درحال ساخت است و یا سهم مشارکت آنان انجام شده، برای بهره برداری نیازمند توجه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در تامین سهم دولت است.
عابدی همچنین برلزوم مشارکت بیشتر روستاییان و برخی اصناف در امر مدرسه سازی در گنبدکاووس تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، درنوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس فرماندار ویژه و جمعی از خیرین مدرسه ساز این شهرستان و نیز رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان حضور داشتند.
دراین مراسم که با 90 دقیقه تاخیر شروع شد و با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از چند نیکوکار مدرسه ساز با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
آموزش و پرورش شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، 66 هزار دانش آموز دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.