وزیر کار گفت مسأله اشتغال مسأله یک وزارتخانه، بخش و یا یک قوه نیست بلکه مسأله‎ای فرابخشی است که باید با همکاری و مشارکت همگانی حل شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در گفت‎وگو با مردم استان گلستان، اظهار کرد: مسأله اشتغال مسأله یک وزارتخانه، بخش و یا یک قوه نیست بلکه مسأله‎ای فرابخشی است که باید با همکاری و مشارکت همگانی حل شود.

وی با بیان اینکه کارها و سیاست‎های ما در ربع آخر سال 1392 تا 1395 تثبیت شغل بوده است، گفت: با توجه به فرهنگ ایرانی و سیاست‎های دولت نیروهایی که باید وارد بازار کار می‎شدند به محیط دانشگاه وارد شدند طوریکه در سال 1395 یک میلیون و 230 هزار نفر وارد بازار کار شدند که بیش از 800 هزارنفر از آنها از نیروهای تحصیل‌کرده بودند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه علاوه‎بر این مسأله با افزایش نرخ مشارکت مواجه شدیم و تقاضای افراد برای اشتغال افزایش یافت، یادآور شد: جمعیت بالای جویای کار نیازمند یک جهت‎گیری بنیادین بود و به همین دلیل است که ایجاد 700 هزار شغل نمود کمی دارد.

ربیعی افزود: برخی پروژه‎های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان ۱۱۲ درصد و برخی دیگر ۱۲۲ درصد تحقق داشتند البته برخی از پژوه‌ها هم در حدود ۶۰ درصد انجام‌شده که علت خاص خود را دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه جلسات آشوراده را جلو انداخته‌ایم تا سریع‌تر به نتیجه‌ای در رابطه با آن برسیم، در رابطه با ظرفیت راه‌آهن گفت: راه‎آهن نه‌تنها به استان بلکه بر اساس یک ظرفیت حمل‌ونقل می‎تواند بر کاهش قیمت کالا تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه جلسه دوشنبه آتی دولت با موضوع اقتصاد مقاومتی و با حضور استانداران برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌ای که برای استان گلستان در نظر گرفته‌ایم این است که نرخ بیکاری را از ۰.۸ تا ۱.۲ درصد کاهش دهیم.

ربیعی با بیان اینکه در گلستان دو منطقه کلی اقتصادی داریم، تصریح کرد: در منطقه شمال و به سمت ترکمن‌صحرا برش منطقه‌ای زده‌ایم که در آن گردشگری، کشاورزی، حمل‌ونقل، پرورش طیور و ... به‌عنوان اشتغال تکمیلی در کنار پروژه‌های بزرگ هدف گذاری شده است.

وی گفت: در منطقه جنوبی استان علاوه بر باغداری و زنبورداری، صید و صیادی هم تحت عنوان طرح تکاپو دنبال می‌شود.

ربیعی اظهار کرد: زهکشی، آب، فولاد دو میلیون تنی و موضوع دو هتل از دیگر موضوعاتی است که در گلستان دنبال می‎کنیم.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که با سرمایه‌گذاران پتروشیمی داشتم به این نتیجه رسیدیم که فضای کافی برای پتروشیمی در گلستان محیاست و در منطقه شمال کشور می‌تواند بازار داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.