به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو صبح امروز در سی‌وپنجمین جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان و نخستین کارگروه سال 96 اظهار داشت: دراین جلسه عملکرد کارگروه در سال 95 مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که بیش از 404 واحد تولیدی با حدود 475 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: بیش از 250 میلیارد تومان هم به واحدهای کوچک و متوسط مستقیم تسهیلات پرداخت شد و در مجموع بیش از 720 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که استان گلستان رتبه هفتم کشور را در این زمینه از آن خود کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: استان 2 برابر سهمیه تعیین شده تسهیلات دریافت کرد و این سبب رونق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی گلستان شد و در فصل زمستان توانستیم تعداد بیکاران را نسبت به فصل بهار و تابستان کاهش دهیم.

قوانلو اظهار کرد: در سال 96همچنان این برنامه ادامه پیدا می‌کند و در 15 روز آینده تا یک ماه آینده سامانه هماهنگ تولید باز می‌شود تا واحدهای که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و یا شرایط ثبت‌نام را در سال گذشته نداشته‌اند و امسال به آن حدود از شرایط رسیده‌اند، در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: همچنین طرح نوسازی وبهسازی واحدهای تولید هم در دستور کار قرار می گیرد که تا قبل از برجام نمی توانستیم این واحدهای را با تکنولوژی روز نوسازی و بروزرسانی کنیم که با این کار مصرف انرژی پائین و بهره‌وری بالا می‎رود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این طرح‌ها به دنبال اخذ مصوبه برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنفی تولیدی هستیم و اصناف تولیدی هم مورد حمایت طرح تسهیلات قرار می‌گیرند و این طرح با باز شدن سامانه آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: با هماهنگی بانک‌ها شرایط خوبی در حمایت از واحدهای تولیدی شده است که با اعطای این تسهیلات درشرایط خوبی در دریافت تسهیلات به سر می‌بریم.

دراین جلسه مشکلات چند واحد تولیدی بررسی وتصمیاتی برای رفع مشکلات آنها گرفته شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611514
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.