به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: در سال گذشته در استان گلستان به بیش از یک‌هزار و 151 واحد تولیدی در بخش‌های گردشگری، صنعتی، معدنی، تجاری و شیلات تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات بیش از 1190میلیارد تومان بود که به 404 واحد با پیشرفت بالای 60درصد و بیش از 200 واحد کوچک ومتوسط بدون واسطه و مستقیم پرداخت شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: این تسهیلات بیش از 113 درصد سهمیه اولیه تعیین شده برای استان گلستان بود که در قالب تسهیلات پرداخت شده، چرا که در سهمیه اولیه 420 میلیارد تومان بود که تاکنون 473میلیارد تومان پرداخت شد.

صادقلو گفت: استان گلستان رتبه هفتم را در عملکرد رونق تولید با 473 میلیارد تومان تسهیلات در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار گلستان تولید را مقدمه اشتغال دانست وافزود :باید زمینه تولید پایدار را در استان فراهم کنیم تا به کمک این تولید اشتغال را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

صادقلو از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی بسیار اظهار رضایت کرد و خواستار تشویق بانک‌های عامل برای عملکرد مثبت در پرداخت تسهیلات شد.

استاندار گلستان بازنگری قانون در راستای عملکرد دستگاه‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تقویت نقاط مثبت اجرای طرح و رفع نقاط منفی این کارگروه را خواستار شد.

وی درباره مطالبات بانک‌ها هم گفت: بانکها نباید از این تسهیلات برای مطالبات قبلی خود بردارند بلکه باید زمینه تولید را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

استاندار گلستان همچنین گفت: این طرح در سال 96 به قوت خود اجرا می‌شود اما امسال با شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد بهتری خواهد داشت تا به تحقق شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نزدیک‌تر باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611427
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.