به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی هاشمیان روز یکشنبه در مراسم معارفه و تکریم دادستان جدید و قدیم شهرستان کلاله، گفت: دادستان ها به عنوان مدعی العموم بایستی حقوق جامعه را دستگاه های اجرایی مطالبه نمایند.
وی بابیان اینکه امروز وقوع جرم علمی و دارای اشکال گسترده ای شده است، یادآور شد: امروز قبح خوردن مال مردم درجامعه از بین رفته است و بیشتر پرونده ها به بانک ها ارتباط پیدا می کند.
هاشمیان با اشاره به ویژگی های مذهبی و قومی گلستان و فعالیت های دستگاه قضایی استان درپیشگیری از وقوع جرم، اضافه کرد: درسایه اقدامات پیشگیرانه پارسال درمجموع 300 هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان شد که 20 هزار پرونده کمتر از سال 94 بود.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات 29 اردیبهشت امسال، تصریح کرد: محاکم قضایی استان گلستان معتقد به حضور حداکثری مردم در این انتخابات با کمترین تخلف و یا بدون تخلف هستند.
هاشمیان یادآور شد: دادگستری های استان آمادگی دارند به هرگونه تخلف انتخاباتی در اسرع وقت رسیدگی نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم امام جمعه کلاله و رئیس دادگستری نیز شهرستان نیز در سخنانی از تلاش های 'حسن نجفی' دادستان قبلی کلاله قدردانی کردند.
دراین مراسم 'علی خانی' که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق گلستان بود، به سمت دادستان جدید شهرستان 110 هزار نفری کلاله منصوب شد.

** دادستان عمومی و انقلاب گالیکش معرفی شد
همچنین باحضور رئیس دادگستری کل گلستان، فرماندار و برخی مسئولان گالیکش درشرق استان، 'عباس عرب' به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی و از خدمات عبدالحمید کریمی دادستان قبلی گالیکش قدردانی شد.
هادی هاشمیان در این مراسم از دادستان ها به عنوان مدعی العموم خواست، در برخورد با برخی جرائم و تخلفات مانند تغییر کاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی و منابع ملی منتظر شکایت و اقدام دستگاه های اجرایی نمانند و در اسرع وقت اقدامات قانونی و قضایی را انجام دهند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7478/7481/1648
خبرنگاران : حاجی محمد خدری - یحیی فارسیانی * تنظیم : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.