به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمود واعظی عصر شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال استان گلستان اظهار کرد: دستاوردهای کسب شده سالهای اخیر فقط متعلق به دولت نیست و صاحب همه این خدمات و تلاش ها، نظام و مردم هستند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با همه محدودیت ها به خصوص در یک و نیم سال اخیر خدمات ماندگار و ارزشمندی انجام داد و بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را یکی پس از دیگری برطرف کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیش از این بخش زیادی از درآمدهای دولت صرف بودجه جاری کشور می شد اما با وجود این مشکل بزرگ و مانع اساسی آمارها در بخش های گوناگون روبه رشد و فراتر از انتظار است.
واعظی ادامه داد: به عنوان مثال ایجاد 56 هزار شغل در گلستان نشانه بارزی از پیشرفت ساختاری در این استان و نتیجه سیاست های درست در پیش گرفته شده دولت در سطح منطقه است.
وی گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت اعتماد به بخش خصوصی برای کمک به توسعه صنعت و افزایش اشتغال است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دولت با چابک سازی و کوچک کردن خود و نیز واگذاری تصدی امور به بخش خصوصی زمینه رقابت را فراهم کرده است که این سیاست اگر چه با تاخیر اما در نهایت به نتیجه رسید.
واعظی افزود: پیش از این بانک ها در رقابتی نابرابر به دنبال سرمایه گذاری در صنایع بودند اما پس از فشار دولت در کاهش تصدی گری؛ آنها به بخش خصوصی اعتماد کردند و با پرداخت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات زمینه راه اندازی صنایع راکد و نیمه فعال فراهم شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این تسهیلات پرداخت شده بیش از ٢٣ هزار واحد صنعتی نیمه فعال و در آستانه ورشکستگی از رکود نجات یافته و به چرخه تولید بازگشتند.
واعظی ادامه داد: با این شرایط مطلوب مسابقه ای برای خدمت صادقانه در استان ها به وجود آمده که انتظار می رود برآیند آن پیشرفت سریع تر و مطلوب تر بخش های گوناگون باشد.
وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان در آینده کشور به آن اتکا کرد اجرای طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی است که سیاست ثابت و اصلی دولت تدبیر و امید می باشد.
وی گفت: نگاه دولت دکتر روحانی توجه به آینده و بی توجهی به مشکلات گذشته است که یقینا با اجرای کامل طرح های در دست اقدام ، تغییرات فراوانی در معیشت مردم به وجود خواهد آمد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: شکوفایی اقتصادی کشور نیازمند زیرساخت هایی مانند تعامل و مراوده با کشورهای دیگر است که این شرایط در گذشته وجود نداشت.
واعظی افزود: اگر در تحریم باشیم بازار صادرات به روی ما بسته مانده و مجبوریم همانند گذشته نیازهای خود را با قیمت گران خریداری کنیم.
وی با طرح این پرسش که مگر می شود ایران بزرگ فقط با چند کشور معدود در ارتباط بوده و از همه پیشرفت های به دست آمده روز دنیا و مراکز علمی و بازارهای صادراتی محروم باشد؟ ؛ گفت: دولت یازدهم این فضا را باز کرد و با توافق مهم و تاثیرگذار برجام جان تازه ای در روح اقتصاد کشور دمید هر چند عده ای به دنبال بهره برداری انتخاباتی از این توافق و زیر سوال بردن آن بوده و هستند.
وی ابراز داشت: کنترل تورم 40 درصدی یکی ازدستاوردهای بزرگ برجام بود و دولت تلاش خواهد کرد مهار قیمت ها ادامه یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایجاد 700 هزار شغل، بهبود فراوان رشد اقتصادی و افزایش صادرات از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است که این توفیقات بی شک متعلق به نظام و مردم است.
واعظی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی دولت سال 96 و 97 زمان بهره برداری از تلاش های انجام شده و شکوفایی است تا در نتیجه این سیاست ها مردم به آنچه لایقش هستند؛ برسند.
3091/6203
* خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.