به گزارش روز شنبه ایرنا از بهزیستی استان ابراهیم غفاری در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولان ذهنی دختر بالای 14سال حضرت زینب (س) آزادشهر اظهار داشت: این مراکز در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر فعالیت دارند.
وی؛ یکی از گروه های هدف خدمت رسانی این سازمان را مددجویان واحد توانبخشی و به خصوص معلولین ذهنی بیان کرد.
غفاری در سفر به آزادشهر واقع در شرق استان گلستان ضمن بازدید از قسمتهای مختلف این مرکز با مددجویان و پرسنل زحمتکش آن گفتگو کرد و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال حضرت زینب (س) شهرستان آزادشهر با ظرفیت اسمی 50 نفر از سال 1378 فعالیت خود را آغاز نمود و مددجویان این مرکز از خدمات نگهداری، مراقبتی، پزشکی و توانبخشی بهره مند هستند.

** مراحل پایانی ساخت واحدهای مسکونی خانوارهای دارای 2عضو معلول درگرگان
اصغر رنجی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گلستان درحاشیه بازدید از پروژه ساخت واحدهای مسکونی برای خانوارهای دارای 2 معلول گرگان اظهار داشت: در تمام نقاط استان خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشترتحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی تاکنون تشکیل پرونده داده اند که پیگیری جهت معافیت جامعه هدف از پرداخت هزینه های عوارض و صدور پروانه ساختمانی، انشعابات آب، برق و گاز واحد مسکونی ازدیگر اقدامات برای خانه دار شدن آنان است.
براساس اعلام بهزیستی گلستان وی؛ سهمیه مددجویان گرگان را از اجرای این طرح ، 44خانوار عنوان نمود که از جمله شامل 20 خانوار در واحدهای مسکن مهر سایت سعد آباد، 10خانوار در واحدهای مسکن مهر جلین و 2خانوار در واحدهای نیایش بنیادمسکن است.
معاون بهزیستی گلستان افزود: 8 واحد واقع در سایت سعد آباد همزمان با دهه فجر 95 تحویل مددجویان شد و 36واحد دیگر با 75% پیشرفت فیزیکی درمراحل پایانی ساخت است.
رنجی؛ از واگذاری یک قطعه زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی به منظور احداث 12 واحد مسکونی در منطقه مریم آباد گرگان نیز خبر داد.
وی اضافه کرد: براساس تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز استان و سازمان بهزیستی این خانوارها برای ساخت واحد های مسکونی خود، در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 300میلیون ریال و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 320میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند که از این مبلغ، 100میلیون ریال را سازمان بهزیستی، 150میلیون ریال را بنیاد مستضعفان و 50 میلیون ریال را انجمن خیرین مسکن ساز پرداخت می کنند.
به گفته وی؛ در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 20میلیون ریال دیگر را بنیاد مسکن بصورت بلاعوض اهداء می کند.
1648
** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.