رمضان بهرامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای توسعه بخش کشاورزی استان قیزیل اوردا با همکاری گلستان بسته شده است.
وی اضافه کرد که اکنون کشور قزاقستان ظرفیت مطلوبی برای اجرای طرح فراسرزمینی کشاورزی به ویژه در حوزه کشت برنج، ذرت و جو برای گلستان دارد.
بهرامی افزود که همچنین توافق شد که نشست بعدی دوهیات در آینده نزدیک در استان قیزیل اوردا قزاقستان با حضور هیات تجاری استان گلستان وعملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه برگزار شود.
به گزارش ایرنا روز جمعه در مراسم امضای این تفاهم نامه، مسئولان کشاورزی دو استان، سرکنسول قزاقستان در گلستان، روسای کمیسیون کشاورزی و صادرات اتاق گرگان شرکت داشتند.
اواخر پائیز سال 95 نیز سفر سه روزه هیات 35 نفره اقتصادی و تجاری گلستان با حضور استاندار، جمعی از مدیران کل، اتاق بازرگانی و بازرگانان استان به منگستائو قزاقستان انجام شد که حاصل آن امضای تفاهم نامه های توسعه همکاری ها بود که دو طرف آمادگی خود را برای تقویت همکاری در زمینه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری اعلام کردند.
استان گلستان از گذشته های دور میزبان حدود 15 هزار نفر قزاق است.
همچنین خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور در اینچه برون گلستان به بهره برداری رسید و هم اینک در حوزه بار و مبادلات اقتصادی مورد استفاده است.
استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.