نوربردی توسلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: برترین‌های هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره عصر جمعه در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس معرفی شدند.

وی افزود: در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر روز گذشته 60 راس اسب در 6 دور در مسافت‌های یک‌هزار متری با هم رقابت کردند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: براساس برنامه، مسابقات بهاره پنجشنبه هر هفته در گنبدکاووس و جمعه‌ها در صورت مهیا بودن شرایط در آق قلا برگزار می شود که به علت بارندگی‌های روزهای گذشته، زمین مجموعه سوارکاری آق قلا برای برگزاری رقابت‌ها مساعد نبود.

وی افزود: در پایان این هفته از رقابت‌ها، عبدالرحیم آرمیده با اسب‌های مشکل و پیربابا، پیمان قلرعطا با اسب خان بولک، علی محمد غراوی با اسب الیف‌ناز، نورمحمد بهادر با اسب پاراکس بنیامین جرجانی با اسب بالستیک عناوین برتر دورهای مختلف را کسب کردند.

بردی توسلی با بیان اینکه در مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس اسب‌هایی از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد با هم رقابت می‌کنند، تاکید کرد: به سوارکاران، مربیان و صاحبان اسب‌های پیروز هم این هفته بیش از 600 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت سوارکاری در تعالیم اسلامی و جایگاه ویژه آن در فرهنگ ایرانی و به ویژه قوم ترکمن اظهار کرد: ورزش سوارکاری سبب احیای سنت‌های بومی و محلی و جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان گلستان می‌شود.

در فصول مختلف  مسابقات سوارکاری در پیست‌های سوارکاری شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608046
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.