نوربردی توسلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: برترین‌های هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره عصر امروز در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس معرفی شدند.

وی افزود: در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر امروز 62 راس اسب در 6 دور در مسافت‌های یک‌هزار متری با هم رقابت کردند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در پایان این هفته از رقابت‌ها، بنیامین جرجانی با اسب آردین رهسپار، پیمان قلرعطا با اسب‌های شوالیه و قاصده، آق اویلی بشگر با اسب چرنویل، آرمین آق آتابای هم با اسب نیونایس و ابوطالب چاری زاده با اسب داز مارال عناوین برتر دورهای مختلف را کسب کردند.

بردی توسلی با بیان اینکه در مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس اسب‌هایی از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد با هم رقابت می‌کنند، تاکید کرد: به سوارکاران، مربیان و صاحبان اسب‌های پیروز هم این هفته بیش از 661 میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت سوارکاری در تعالیم اسلامی و جایگاه ویژه آن در فرهنگ ایرانی و به ویژه قوم ترکمن، اظهار کرد: ورزش سوارکاری سبب احیای سنت‌های بومی و محلی و جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان گلستان می‌شود.

در فصول مختلف  مسابقات سوارکاری در پیست‌های سوارکاری شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607052
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.