به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدرضا قربانی صبح امروز در مراسم احداث تعریض خط ریلی در مرز اینچه‌برون اظهار داشت: درحال حاضر این خط ریلی در مرز با ترکمنستان و کشورهای cis به خط نرمال 1435میلیمتر ارتباط داریم و درزمان صادارات کالا باید تعویض بوژی روی واگن انجام شود.

وی تصریح کرد: تجار و بازرگانان برای این تغییر باید 180 فرانک سوئیس به کشور ترکمنستان پول پرداخت کنند که این در هزینه صادرات محصول تاثیر دارد و مبالغ را بالا می‌برد و برای صادرکنندگان ایران مقرون به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: از امروز کلنگ احداث این طرح با اعتبار 15 میلیارد تومان به زمین‌ زده شده و این طرح تا خرداد ماه به پایان می‌رسد و با اجرای این طرح دیگر نیازی به پرداخت این پول از طرف تجار گلستانی به کشور ترکمنستان نیست.

مدیرعامل راه آهن شمال شرق اظهار کرد: در موقع صادرات هم واگن‌های امدادی درخواست می‌شود و این واگن‌ها وارد کشور می‌شوند و پس از بارگیری از همین خط صادرات انجام می‌شود.

قربانی افزود: در کنار خط عریض امروز سکوی تخلیه و بارگیری هم انجام شد که با اجرای این 2 طرح بیش از 3200 متر خط عریض و خطوط بارگیری ایجاد می‌شود که می‌تواند واگن‌های یخچال‌دار وارد کشور شود و مشکل صادرات محصولات کشاورزی هم حل شود.

مدیرعامل راه‌آهن شمال شرق 2 تاکید کرد: چون ما مشکل خط عریض داشتیم نمی‌توانستیم واگن‌های یخچال‌دار وارد کشور کنیم که این سبب می‌شود بخش بزرگی از بازارهای صادرات را از دست بدهیم اما با اجرای این طرح این راه برای صادرات محصولات کشاورزی استان فراهم می‌شود.

قربانی تاکید کرد: این خط ریلی و مشوق‌های 50 درصدی که دولت برای صادرات تجار و بازرگانان گلستانی در نظر گرفته، می‌تواند سبب رونق اقتصادی منطقه شود.

مدیرعامل راه آهن شمال شرق 2 گفت: پارسال بیش از 241 هزار تن کالا از این خط ریلی جابه‌جا شد که با اجرای این طرح این میزان صادرات به صددرصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606296
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.