به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمود ربیعی عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: سال 1396 امید داریم سالی همراه با موفقیت‎ها برای دولت و ملت را ببینیم و در سطح استان گلستان نیز شاهد تحرک خوبی در ابعاد اقتصادی و دیگر حوزه‎ها باشیم.

وی تصریح کرد: سال 1395 را پشت سر گذاشتیم و در این دوره دولت و ملت اقدامات خوبی را رقم زدند و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به این مهم  تاکید داشتند.

ربیعی با بیان اینکه آمارهای خوبی از اقتصاد و اشتغال در سال 1395 در کشور وجود دارد، گفت: زمانی که این اطلاعات و عدد و ارقام از سوی سازمان‎های بین المللی مانند پول جهانی بیان می‎شود احساس می‎کنیم اقدامات بهتر و خوبی انجام شده است.

وی افزود: وقتی شرایط تثبیت اقتصاد و روادید در عرصه بین‌المللی را نظاره می‎کنیم به این نتجه می‎رسیم که یخ روابط اقتصادی کشورهای دیگر با ایران در حال آب و ذوب شدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: برجام به فرجام رسید و برجام برای ایجاد شرایط بهتر کمک کرد و در سال 1395 در سطح کشور و استان وقتی به اتمام رسید شاهد بودیم که از اعتبارات 16 هزار میلیارد تومانی کارگروه رفع موانع تولید 420 میلیارد تومان سهم اقتصاد استان شد و بیش از 100 درصد از این اعتبارات را توانستیم جذب کنیم.

ربیعی تاکید کرد: بخش‎هایی که نیمه‌کاره رها شده بودند و نیاز به سرمایه در گردش یا خرید قطعات کارخانه داشتند توانستند با دریافت این تسهیلات سرپا بمانند.

وی با بیان اینکه رشد صادرات از برکت ارائه این تسهیلات بود، افزود: بیش از 650 میلیارد تومان از سوی بانک‎ها و کارگروه رفع موانع تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیلات پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که ملت و دولت در سال 1395 دست به دست هم دادند.

ربیعی تاکید کرد: در مشهد مقدس مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و امسال به صورت ویژه‎تر نگاه به تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی داشتند.

وی با بیان اینکه زنجیره اقتصاد تنها تولید و اشتغال نیست، افزود: اتفاقی که امسال باید رقم بزنیم، تکمیل و ادامه روند سال 1395 است و باید حرکت تیمی، با شتاب و منسجم‎تر دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه پکیج اقتصاد در بخش‎های مختلف باید با هم دیده شود، افزود: باید حمایت‎های قضایی از اقتصاد تسهیل‎گر باشد.

ربیعی افزود: ما ریل‎گذاری سال 1395 و سنوات گذشته را امروز شاهد هستیم و می‎تواند این ریل‎گذاری منتج به نتایح اقتصادی خوبی شود و باید نسخه خاص اقتصادی استان را دنبال کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی استان که 97 درصد بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط و تنها سه درصد بنگاه اقتصادی بزرگ داریم باید فلش حرکت اقتصادی استان با این شرایط رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه باید فرمول اقتصادی را در استان تدارک ببینیم که بیشترین بهرهوری را در استان داشته باشیم، اظهار کرد: جزیره آشوراده، راه‎آهن گرگان- مشهد، منطقه آزاد در سطح استان گلستان می‎تواند سبب جهش اقتصادی شود.

ربیعی بیان داشت: امید داریم شرایط آشوراده و منطقه آزاد امسال به نتایج خوبی برسد و امید داریم در مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد به تصویب برسد.

وی به بندر خشک اینچه‎برون اشاره کرد و افزود: امروز پروژه راه‎اندازی خط عریض در استان گلستان آغاز شد و 150 میلیارد ریال تخصیص داده شده و امروز پیمانکار به ما قول داد که تا پایان خرداد ماه شاهد راه‎اندازی خط عریض در راه‎آهن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تاکید کرد: در انتهای سال گذشته دفتر امور خارجه را راه‎اندازی کردیم و ارتباطات بین المللی خوب شده و تقویم مراودات تجاری و بین‌المللی در حال تهیه شدن است.

ربیعی تاکید کرد: در کمتر از 2 ماه آینده انتخابات را در پیش داریم و این انتخابات سبب افزایش مشروعیت ملی خواهد شد و رای مردم نگاه به آینده کشور را نشان خواهد داد.

وی گفت: نگاه عقلایی مردم در انتخابات خواهند داشت و مسیر حرکت را در مدیریت کلان جامعه با آرای خود نشان خواهند داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: فعالان اقتصادی استان نقش راهبردی  در جریان عمومی جامعه را دارند و می‎توانند همراه با شرایط رشد و توسعه اقتصاد پویای استان حرکت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605799
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.