به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد نماز جمعه در سال جدید اظهار داشت: آزمون بزرگ انتخابات را در پیش داریم و یکی از ابزار واقعی کردن اعتماد مردم، انتقال قدرت از طریق افکار عمومی و صندوق آراء است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: اگر انتقال قدرت بدون دعوا و در چارچوب قانون را از یک جناح به جناح دیگر یا از یک قوم به قوم دیگر انجام شود، تغییرات شیرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید در این زمان مراقب هم آمیختگی سراب و واقعیت باشیم و نگذاریم وعده‌های خارج از چهارچوب اختیارات، ما را فریب دهد.

امام جمعه ‌گنبدکاووس ادامه داد: در انتخابات شوراها نیز افرادی انتخاب شوند که علاوه بر توسعه و عمران شهر به مسائل فرهنگی نیز توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: باید در این زمینه اعضای شوراها ایثار داشته باشند به نحوی که اگر از قوم فارس هستند به محله ترکمن‌ها بیشتر توجه کنند و بالعکس، تا از جدایی قومیت جلوگیری شود.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه گفت: با توجه به جایگاه و شان نمازجمعه، وظیفه ماست که این جایگاه را حفظ کنیم اما با این حال هر فردی که به عنوان اعضای شورا شهر انتخاب شد از هر قومیتی حمایت خواهیم کرد.

‌ترابی خاطرنشان کرد: امام جمعه و نماز جمعه لنگرگاه اتحاد مردم است و باید عدل و انصاف را رعایت کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های آقای روحانی رئیس جمهور یادآور شد: به قول شهید بهشتی فردی که چندین میلیارد تومان پول داشته باشد نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را درک کند و بنده بدون در نظر گرفتن جناح خاص بیان می‌کنم که اگر همه دولت‌ها مانند دولت حاضر کار می‌کرد، خیلی خوب بود.

امام جمعه ‌گنبدکاووس با اشاره به برگزاری آخرین اقامه نماز جمعه در امامزاده یحیی ابن زید (ع) اظهار کرد: اقامه نماز در صحن امامزاده یحیی ابن زید (ع) تجربه موفقی بود و بسیاری از افراد پیشنهاد کردند تا در طول سال چنین برنامه برگزار شود که برای تحرک و تحول و افزایش تعداد افراد شرکت کننده در نمازجمعه این کار تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605791
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.