منصور فرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بارش هایی که از روز شنبه بتدریج در منطقه گنبدکاووس آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت، در ایستگاه های مختلف ثبت شد.
وی گفت: براین اساس مقدار بارندگی در شهر گنبدکاووس 20 میلی متر و در سه ایستگاه دیگر این شهرستان یعنی دهستان آق آباد 23،7 میلی متر، روستای کاکا 20،5 میلی متر، روستای ایمرملا ساری 15،3 میلی متر بوده است.
فرشاد اضافه کرد: در هفته جاری میران بارش ثبت شده در شهر آزادشهر 20،5 میلی متر و ایستگاه خوش ییلاق نیز 6 میلی متر بوده است ضمن اینکه درشهر رامیان نیز 34 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، هوای بیشتر مناطق استان گلستان و نیز منطقه گنبدکاووس تا پایان هفته جاری صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس چند روز پیش، میزان کل بارش در این شهرستان در سال آبی جاری را 271،5 میلی متر اعلام کرده بود که 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
با این حال به گفته کارشناسان جهادکشاورزی گنبدکاووس، بارش های چند روز گذشته در این منطقه قابل توجه بوده و نقش مهمی در فرایند رشد گیاه (مزارع گندم، جو و کلزا) دارد، ضمن اینکه این بارش ها خوشحالی کشاورزان را نیز به همراه داشته است.
گنبدکاووس که به گفته فرماندار ویژه این شهرستان و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 افزون بر 380 هزار نفر جمعیت دارد، با شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک در شرق گلستان واقع بوده و میانگین بارش سالانه این شهرستان از دیگر مناطق استان کمتر است.
گنبدکاووس با داشتن افزون بر 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های مهم در تولیدات کشاورزی استان گلستان به شمار می رود.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.