به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دراین شهرستان اظهار داشت: از مجموع مساجد پیش بینی شده برای این مراسم، 11 مسجد ویژه خواهران، چهار مسجد ویژه برادران و یک مسجد روستایی نیز به صورت مشترک در دو فضای جداگانه، می باشد.
وی، مساجد عسگریه، امام حسین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) محله سیدآباد، رضوی، مسجدالنبی (ص)، باقریه، امیرالمومنین (ع)، موسی بن جعفر(ع)، فاطمه الزهرا (س)، امام خمینی (ره) و امام حسن مجتبی (ع) خیابان ملک الشعرا را از مساجد پیش بینی شده در شهر گنبدکاووس برای مراسم معنوی اعتکاف برشمرد.
حجت الاسلام فتحی اضافه کرد: برای مراسم معنوی اعتکاف امسال مسجد جامع روستای قوینلی، حضرت ابوالفضل (ع) روستای زابل آباد، باب الحوائج (ع) روستای تقی آباد، امام علی (ع) روستای علی آباد سیستانی ها و حضرت ابوالفضل(ع) روستای اسلام آباد نیز پیش بینی شده است.
وی بابیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان به شرکت درمراسم معنوی اعتکاف از روز گذشته آغاز و تا 21 فروردین ادامه دارد، تصریح کرد: علاوه بر مساجد نام برده شده، مراسم اعتکاف توسط دانشگاه گنبدکاووس، دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش و اداره زندان این شهرستان نیز به صورت جداگانه برگزار می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با تاکید برضرورت همکاری ادارات و نهادها دربرگزاری مراسم معنوی اعتکاف، گفت: سال گذشته 1800 نفر از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس بویژه نسل جوان در این مراسم شرکت کردند که 1171 نفر آنان خانم و بقیه مرد بودند.
حجت الاسلام فتحی افزود: مراسم معنوی اعتکاف از فعالیت های خوب فرهنگی دانست که علاوه بر مردم و جوانان، نظام را نیز در برابر آسیب ها و تهاحم فرهنگی دشمنان انقلاب بیمه می کند.
وی گفت: امسال درمراسم معنوی اعتکاف برنامه های متنوع فرهنگی، سخنرانی مذهبی، قرائت ادعیه برگزار می شود ضمن اینکه در هر مسجد نیز یک روحانی بومی یا اعزامی از قم مستقر و بسته های فرهنگی متناسب نیز بین معتکفین توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس دفتر امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان اینکه نیاز به معنویت از نیازهای فطری انسان است، مراسم معنوی اعتکاف را از فرصت های خوب برای رفع نیاز معنوی مردم بویژه جوانان دانست.
حجت الاسلام و المسلمین علی بیات همچنین برلزوم حضور مسئولان درمراسم معنوی اعتکاف تاکید کرد و گفت: تامین بودجه فرهنگی برای این مراسم ها از نیازهای ضروری است که مجلس و دولت باید برای این قبیل برنامه ها بودجه ویژه ای اختصاص دهند.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.