عبدالرشید آق ارکاکلی گفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه عصر روز گذشته رخ داد و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.
وی خاطر نشان کرد: با اطلاع رسانی صورت گرفته و با توجه به فاصله 52 کیلومتری محل حادثه تا کلاله، نیروهای انتظامی، امدادی، هلال احمر و اورژانس115 این شهرستان درکمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند و با حمایت نیروهای مردمی، 6 مصدوم حادثه را از عمق حدود 200 متری دره خارج و به مراکز درمانی اعزام کردند.
افزود: پنج نفر از مصدومین حادثه به بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله اعزام شدند و یک نفر نیز به دلیل شدت جراحتی که در ناحیه کمر داشت، به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس انتقال یافت.
این عضو هیئت امنای زیارتگاه خالد نبی(ع)، حجم گسترده زوار و گردشگران، ترافیک سنگین محورهای منتهی به زیارتگاه و جاذبه های طبیعی منطقه و عدم توجه برخی از رانندگان به هشدارها و علائم راهنمایی و رانندگی که در محورهای منطقه نصب شده است را از جمله عوامل اینگونه حوادث عنوان کرد.
مجتمع زیارتی و گردشگری خالد نبی(ع) در 56 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان 110هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان و بر فراز قله کوه گوگجه داغ در ارتفاع 700 متری واقع شده است.
زیارتگاه خالد نبی، محل دفن خالد نبی (خالد بن سنان) است و در وب سایت بقعه خالد بن سنان در معرفی وی به نقل از کتاب ناسخ التواریخ آمده است: خالدبن سنان (ع) شش هزار و یکصد و بیست و سه سال بعد از به دنیا آمدن حضرت آدم (ع) و در سال 530 میلادی بر تخت نبوت نشسته و مردم زمان خود را به شریعت حضرت عیسی (ع) دعوت می کرد و نسب آن حضرت به حضرت اسماعیل ذبیح الله (ع) می رسد.
خالدبن سنان (ع) در سرزمین عدن که در یمن می باشد می زیسته است و از قبیله «بنی عبس بغیض» می باشد و از آنجایی که ایشان در زمره پیامبران تبلیغی بدون کتاب و آخرین مبلغ دین مسیح بوده، وظیفه اش ایجاب می کرد که به عنوان مبلغ دینی به همه جا سفر کند و مردم را به پذیرش دین مسیح دعوت کند.
فاصله زمانی بین ظهور خالدنبی (ع) و ولادت خاتم الانبیاء چهل سال است، به عبارت دیگرخالدبن سنان (ع)چهل سال پیش از ولادت خاتم الانبیاء به ظهور می رسد.
به گزارش ایرنا، زیارتگاه خالد نبی یکی از اماکن زیارتی مهم در شرق استان گلستان محسوب می شود و همه ساله بویژه در فصل بهار زائران بسیاری از مناطق مختلف به این زیارتگاه مراجعه می کنند.
/1860/ 7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.