به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام سیف اله سهرابی اظهار داشت: بازدید بیشتر مسافران نوروزی از بقاع متبرکه شاخص که در مسیر تردد آن ها قرار داشته، بوده است.
وی گفت: امسال این اداره کل از 28 اسفند 95 تا 15 فروردین 96، 56 بقعه متبرکه شاخص و در مسیر تردد مسافران نوروزی را در قالب طرح آرامش بهاری آماده کرده است.
وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان را تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: اجرای این طرح باعث می شود تا مردم به آستان مقدس امامزادگان به‎ عنوان ولی نعمتان خود گرایش یابند و از طریق آن به خواسته‎های معنوی خود دست پیدا کنند.
حجت الاسلام سهرابی افزود: در ارایه خدمات به مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان علاوه بر خادمان آن ها از 56 روحانی به منظوراجرای مراسم تحویل سال جدید، برپایی خمیه های معرفت، پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی، ارائه مشاوره در وقف اموال و برپایی نمازجماعت استفاده می شود.
به گفته وی برپایی کمپ های نوروزی و ایستگاه‌های صلواتی، غرفه های عفاف و حجاب، توزیع بسته‌های فرهنگی میان مسافران و زائران نوروزی به ویژه کودکان فعال شده تا لحظه های خوبی را در کنار مضجع شریف این امامزادگان تجربه کنند.
به گزارش ایرنا امسال برای هفتمین سال متوالی در بقاع متبرکه سراسر کشور از جمله گلستان طرح نوروزی آرامش بهاری به اجرا درآمده است.
در استان گلستان 123 بقعه متبرکه و پنج هزار موقوفه با 63 هزار رقبه وجود دارد.
استان گلستان با داشتن جاذبه های بکر گردشگری در حوزه طبیعی، تاریخی و زیارتی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در تعطیلات نوروز پذیرایی مسافران بی شمار از اقصی نقاط کشور است
6204/1860
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.