نصرت برزگر شامگاه یکشنبه درحاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای تمر قره قوزی کلاله، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره های فرهنگی و اقتصادی ، اظهارداشت: این جشنواره ها علاوه بر تقویت فرهنگ و آئین های بومی و محلی، رویکرد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیز دارد.
وی اضافه کرد: این جشنواره ها همچنین مردم روستاها را به بهره گیری بیشتر از توانمندی های این حوزه در جهت افزایش درآمدو معیشت و اشتغال جوانان تشویق و ترغیب می کند.
برزگر با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبر و نامگذاری سال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' تصریح کرد: رویکرد مدیران شهرستان نیز تحقق منویات رهبری در سایه بهره گیری از تمامی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و اقتصادی و نیز اجرای طرح های عمرانی است.
فرماندار کلاله، مشارکت فعال مردم در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را زمینه ساز تحقق شعار دانست و بادآور شد: اردیبهشت امسال و با همیاری و مشارکت مردم و ادارات و نهادهای مرتبط، جشنواره گندم در شهر فراغی و جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان کلاله برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا با برنامه های اجرای بازی های بومی محلی، مسابقات ورزشی، کشتی محلی (گورش)، موسیقی اصیل ترکمنی، برپایی نمایشگاه ها و غرفه های عرضه تولیدات روستاها، صنایع دستی، انواع نان و غذاهای محلی در روستای تمر قره قوزی در فاصله 55 کیلومتری از مرکز شهرستان کلاله برگزار شد.
شهرستان کلاله با افزون بر 110 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.
/7478/3039/1648
خبرنگار : حاجی محمد خدری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.