به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه ‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زمین لرزه به بزرگی 4.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 7 و 35 دقیقه و 22 ثانیه در اعماق 7 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.
این زمین لرزه با طول جغرافیایی 55.52 شرقی و عرض جغرافیایی 38.33 شمالی ثبت شده که مرکز آن با شهر مراوه تپه 60 کیلومتر فاصله داشته است.
دومین زمین لرزه ساعت 8 و 14 دقیقه و 39 ثانیه صبح امروز به بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین ثبت شد.
طول جغرافیائی این زمین لرزه 55.54 شرقی و عرض جغرافیایی آن 38.29 شمالی گزارش شده و مرکز آن در فاصله 56 کیلومتری مراوه تپه ثبت شده است.
سومین زمین لرزه نیز به بزرگی 2.7 ریشتر در ساعت 8 و 26 دقیقه و 41 ثانیه سه شنبه در مراوه تپه رخ داد.
این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین به وقوع پیوست، این زلزله در طول جغرافیائی 55.72 شرقی و عرض جغرافیایی 38 شمالی ثبت شده و فاصله مرکز زمین لرزه تا شهرستان مراوه تپه 23 کیلومتر بوده است.
گزارشی از خسارات احتمالی این سه زمین لرزه نرسیده است.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان از مناطق حادثه خیز در حوزه زلزله ،سیل ،لغزش زمین و آتش سوزی جنگل ها است و این درحالی بوده که صادقعلی مقدم مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان وجود گسل زلزله خیز در استان را تایید کرده و می گوید که علاوه بر انجام نشدن مطالعات کافی برای شناسایی دقیق گسل ها؛ در حوزه آگاهی بخشی به مردم و توجه به ساخت و سازها و تجهیز دستگاههای امداد و نجات گلستان نیز اقدام کافی اجرایی نشده است.
وی پیش از این گفته بود در سال های اخیر افزون بر 950 زمین لرزه در مناطق گوناگون استان رخ داده است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.