به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا علی اصغر طهماسبی در آخرین جلسه کمیسیون اقوام، فرق و اقلیت های دینی شورای تأمین استان در سال 95 اظهار کرد: برای کاهش تنش ها و چالش های احتمالی، فضای قوم گرایانه را باید به آرامی مدیریت کنیم.
وی اضافه کرد: در 30 شهر و 903 روستای استان با استقرار 1625 شعبه اخذ رأی، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود که واجدین شرایط رای 162 روستا برای انتخاب شورای 5 نفره و 741 روستا برای انتخاب شورای سه نفره، پای صندوق های رأی خواهند رفت.
رئیس کمیسیون اقوام، فرق و اقلیت های دینی شورای تأمین گلستان تصریح کرد: قطعا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای دشمنان نظام اسلامی مایوس کننده بوده و آنها برای کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق های اخذ رأی تلاش خواهند کرد.
طهماسبی ادامه داد: از تمامی علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان انتظار داریم در ایام منتهی به برگزاری انتخابات، مردم را به حضور گسترده در پای صندوق های رأی دعوت کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفر دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

* انتشار آگهی ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا 25 اسفند
رئیس ستاد انتخابات گلستان همچنین در جلسه ستاد انتخابات استان ،گفت: همزمان با اعلام وصول دستور شروع انتخابات توسط فرمانداران و بخشداران در تاریخ 25 اسفند، آگهی ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا منتشر خواهد شد.
طهماسبی افزود: در همین زمان اسامی 30 نفر از معتمدین اقشار مختلف توسط فرمانداران و بخشداران به هیات نظارت جهت تایید صلاحیت اعلام می شود و فرمانداران و بخشداران موظف بوده که مراتب انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل هیات های اجرایی را به وزارت کشور اعلام نمایند.
وی اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا به مدت 7 روز از تاریخ 30 اسفند 95 لغایت 6 فروردین 96 ادامه دارد و داوطلبان باید پس از فرایند ثبت نام با اخذ کد رهگیری از دفاتر پیشخوان جهت تأیید ثبت نام به فرمانداری و بخشداری محل زندگی خود مراجعه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: در نقاط جمعیتی که جزء محدوده جغرافیایی روستا نیست و عشایر کوچ نشین در آن حضور دارند، افراد تنها می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
وی با بیان اینکه رصد کامل فضای مجازی شامل سایت ها، پایگاه های خبری و وبلاگ ها در دستور کار دبیرخانه ستاد انتخابات استان قرار دارد از ارسال 2900 خبر مرتبط با انتخابات از طریق سامانه به وزارت کشور خبر داد.
طهماسبی همچنین تاکید کرد که فرمانداران می بایست برنامه ریزی دقیقی در خصوص برقراری کشیک در ایام تعطیل و بخصوص زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها داشته باشند.
وی اضافه کرد: احدی از فرمانداران و بخشداران در این ایام نباید از حوزه انتخابیه خود خارج شود.
1648
**انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.