به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم حاجیلری روز چهارشنبه درهمایش نوآوری در فرایند آموزشی و یادگیری با رویکرد درس پژوهی ویژه دبیران منتخب مقطع متوسطه دوره اول استان گلستان در گنبدکاووس، اظهار داشت: از مجموع 14 شهرستان این استان فقط چهار شهرستان،معدل نمره بالای 10 در درس ریاضی دارند.
وی با بیان اینکه این آمارها براساس نمرات درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم گلستان و از امتحانات خرداد سال 95 استخراج شده است، گفت: بالاترین معدل درس ریاضی این استان، نمره 11،75 در یکی از شهرستان ها بوده است.
حاجیلری با تاکید برضرورت آسیب شناسی ضعیف بودن دانش آموزان مقطع متوسطه اول این استان در درس ریاضی، اضافه کرد: از مجموع 10 شهرستان گلستان که معدل درس ریاضی آنان کمتر از 10 است، 6 شهرستان معدل 7 یا 8 داشتند.
وی با بیان اینکه حوزه آموزش در گلستان ضعیف و بیمار است، تصریح کرد: علت این ضعف یا در آموزش است و یا در خانواده ها و یا هر دو، که باید شناشایی و برطرف شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این همایش ها نیز ارتقای توانمندی معلم درحوزه آموزشی و برقراری ارتباط با دانش آموزان و تولید روش های آموزشی جدید متناسب با بافت و شرایط هر کلاس درس است.
حاجیلری گفت: امروز با روش های خشک و سختگیرانه نمی توان به دانش آموزان آموزش داد بلکه بایستی با روش های جدید و جذاب همراه با مشارکت دانش آموزان، به امر آموزش آنان اقدام کرد.
وی، روح کلی درس پژوهی را یادگیری شایسته و مشارکت محور دانست و افزود: بر این اساس درس پژوهی، اقدام کلی است که معلم باید متناسب با فضای کلاس و با روش های مختلف تدریس و با محوریت دانش آموز، نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی اقدام کند.
حاجیلری با تاکید بر همکاری و همراهی معلمان و خانواده ها درحوزه آموزشی، اضافه کرد: روش های فعلی آموزشی متخذه از سوی خانواده ها و معلمان، بچه ها را تنبل و پرتوقع کرده است.
وی، تقویت روح پرسشگری و تفکر در دانش آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها برای تقویت آموزش فرزندان خود فقط در دو شهر گرگان و گنبدکاووس ماهانه چند میلیارد تومان به موسسات خصوصی پرداخت می کند درحالی که کمترین نتیجه را دارد.
آموزش و پرورش استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت، افزون بر 330 هزار دانش آموز دارد که 66 هزار نفر آنان در شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس درشرق این استان مشغول تحصیل هستند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.