صالح کاهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کاروان ایران، سرزمین برادری باهدف تقویت ارتباطات میان نخبگان فرهنگی شیعه و سنی در ایران و نیز اصلاح تصورات غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌ های افراطی برای دومین بار به گلستان می‌ آید.
وی یادآور شد: سفر نخست کاروان ایران، سرزمین برادری درسال 93 باحضور برخی نخبگان فرهنگی کشور انجام شد و این کاروان به استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان سفر نمود که اثرات خوبی بر مهمانان و میزبانان این کاروان گذاشت.
کاهانی اضافه کرد: امسال بعد از یک سال وقفه، این کاروان همزمان با استان ‌های کردستان و خراسان رضوی برای بار دوم و طی روزهای 19 و 20 اسفند امسال به استان گلستان سفر می کند.
وی بدون اشاره به جزئیات سفر این کاروان، تصریح کرد: نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای شرق و غرب استان گلستان، دیدار و گفت‌ و گو با روحانیون و طلاب، حضور در جمع خانواده شهدای منا، تجلیل از شهیده مرجان ناز قلیچی فرماندار فقید بندر ترکمن و تجلیل از مرحوم آخوند عابدی کر نخستین مفسر قرآن به زبان ترکمنی، از برنامه‌های این سفر دو روزه است.
عضو شورای مرکزی تشکل مردم نهاد مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس همچنین اظهار داشت: کاروان ایران، سرزمین برادری، به دنبال تعامل و گفت‌ و گوی نخبگان جامعه ایرانی و توسعه ارتباطات بین نیروهای معتدل شیعه و اهل سنت است.
وی گفت: این ارتباطات میان فرهنگی بدون شک بهترین راهبرد برای مقابله با فتنه ‌انگیزی افراطیون طرفین و بالابردن سطح انسجام اجتماعی است.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمیعت آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهند ضمن اینکه حدود 33 درصد از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان را نیز اهل سنت تشکیل می دهد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.