به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان اظهار کرد:
جریان سازی برای ارائه الگوهای واحد و صحیح به مردم برای شادی وظیفه اصلی دستگاه های فرهنگی است، اما تاکنون به این موضوع مهم که مورد نظر بخش زیادی از مردم بوده، توجه اساسی نشده است.
وی بیان کرد: در گلستان و از چند سال قبل تعیین الگوهایی که تامین کننده نظر مردم در زمان شادی باشد را هدف قرار دادیم و به نتایجی هم رسیدیم ،اما هنوز تا کسب هدف نهایی، بومی سازی شادی و جلوگیری از نفوذ اندیشه ها و افکار منحرف در شادی ها راه زیادی داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: برگزاری جشن های عروسی در دامداری ها و باغ ها و خارج از نظارت نهادهای مرتبط ، نشانه ای از رسوخ شادی های غیرمتعارف و خلا وجود برنامه های پذیرفته شده بومی برای شادی و نشاط است.
حجت الاسلام فضیلت در ادامه برگزاری کنسرت را یکی از نیازهای جامعه به خصوص نسل جوان دانست و گفت: جلوگیری از برگزاری کنسرت ها نتیجه ای جز رواج و نفوذ موسیقی های ناهنجار در جامعه ندارد.
وی بیان کرد: مدیریت موسیقی ها باید در داخل کشور و با نظارت دستگاه های متولی انجام شود و غفلت از این موضوع به مدیریت موسیقی ایران در خارج از مرزها و با ترویج آهنگ های نامناسب منجر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزاری جشنواره موسیقی در استان پس از 11 سال وقفه را یکی از نشانه های اهتمام به حل این مشکل دانست و گفت: اگر چه این جشنواره مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت، اما از آثار و نتایج حاصل از آن مانند معرفی چهره های جوان به جامعه موسیقی کشور رضایت داریم.
حجت الاسلام فضیلت به نبود آمار مشخص و دقیق سرانه مطالعه در کشور نیز اشاره کرد و افزود: بی اعتمادی به آمارگیری ها و نظرسنجی ها از نشان های این ضعف بزرگ در کتابخوانی کشور است.
وی با قبول سرانه پایین مطالعه در گلستان گفت: فقط اداره کل فرهنگ و ارشاد مسئول توسعه کتابخوانی نیست و همه دستگاه های متولی برای افزایش سرانه مطالعه باید تلاش کنند.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.