به گزارش ایرنا از دادگستری استان، هادی هاشمیان روز یکشنبه اظهار داشت: این اقدام به منظور برخورد با سودجویانی است که از فرصت تعطیلات نوروزی برای دست اندازی و ساخت و ساز در عرصه های ملی و منابع طبیعی استفاده می کنند.
رئیس شورای حفظ بیت المال گلستان از مردم و به ویژه تشکیل های زیست محیطی خواست در این ایام با رصد عرصه های ملی ،منابع طبیعی و کشاورزی استان؛ تخلف های احتمالی را به دادستان ها و قضات کشیک دادسراها اطلاع دهند.
هاشمیان به مسئولان منابع طبیعی ،محیط زیست و امور اراضی گلستان نیز تاکید کرد که با تشکیل گشت های ویژه نوروزی و سرکشی های مداوم ،عرصه را بر دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی تنگ کنند.
به گزارش ایرنا ساخت وسازهای غیرمجاز، تغییر کاربری، زمین خواری و تصرف سواحل یکی از مشکلات استان سرسبز، گردشگری و کشاورزی گلستان است.
در بحث زمین خواری و تصرف سواحل؛ شهرستان های مختلف از جمله گرگان، کلاله، بندرگز، گمیشان و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند، دورافتادگی از مرکز استان، بالا بودن قیمت زمین، موقعیت اراضی، ساحلی بودن و آب و هوای مناسب از دلایل تصرف غیرقانونی اراضی در گلستان است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران دارای 452 هزار هکتار اراضی جنگلی، 862 هزار هکتار مرتع و 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
هاشمیان همچنین روز گذشته در شورای حفظ بیت المال استان با اشاره به سخنان دادستان کل کشور در همایش ملی حقوق سبز مبنی بر استفاده از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی، گفت: در نشستی با مسئولان سپاه گلستان، آمادگی دستگاه قضایی برای آموزش نیروهای مردمی به منظور کمک به حفظ بیت المال اعلام شد.
هاشمیان با بیان اینکه در حوزه محیط زیست خوب مدیریت نکرده ایم، افزود: به عبارتی در مجوزها و موافقت های اصولی طرح ها و برنامه هایی که در عرصه های زیست محیطی کشور اجرا شده است ،آینده نگری نکرده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ بیت المال گلستان هم در این نشست از مدیران منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، آب منطقه ای ، راه و شهرسازی خواست که کشیک های نورزی برای برای پیشگیری از تخلف در عرصه های ملی و منابع طبیعی را به دادسراهای سراسر استان اعلام کنند تا سودجویان نتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی برای دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان استفاده کنند.
دیواره سازی رودخانه زیارت گرگان ، معدن علی آباد کتول ، چرای دام در منطقه جهان نما و روند اجرای طرح کاداستر از موضوعاتی بود که در جلسه روز گذشته شورای حفظ بیت المال استان گلستان بررسی شد.
نشست شورای حفظ بیت المال گلستان با عضویت مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به ویژه دستگاه های متولی حوزه منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و راه و شهرسازی به صورت ماهانه تشکیل می شود.
1648
** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.