براساس اعلام روابط عمومی آب منطقه ای به ایرنا، علی نظری روز شنبه اظهار کرد: اما میزان بارندگی بهمن ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش و نسبت به دوره دراز مدت رشد 47 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: درجه حرارت ایستگاه محوطه اداره گرگان (معرف دشت حوضه آبریز گرگانرود - قره سو ) در مدت مهـر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص 6 درصد و در ایستگاه نراب 33درصد کاهش داشته است.
به گفته وی؛ جریان رودخانه ها در مدت مهر لغایت پایان بهمن امسال نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو57 درصد و در حوضه گرگانرود 44.5 درصد کاهش دارد.
وی همچنین در خصوص ذخیره آبخوان های کم عمق استان در بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31/74 میلیون متر مکعب افزایش و در مقایسه با متوسط 25 سال گذشته 23/108 میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.
نظری تصریح کرد: ذخیره آبخوان عمیق استان در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با بهمن گذشته 59 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 15 سال گذشته 99/27 میلیون متر مکعب کمتر شده است.
به گزارش ایرنا گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش بارش ها و کم توجهی به مصرف بهینه با مشکل خشکسالی و چالش تامین آب مواجه شده است و لازم بوده که مدیریت منابع آب در این استان جدی تر گرفته شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت و یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد، کمتر از نیمی از مردم این استان در روستاها زندگی می کنند که تامین زندگی آنان به کشت دیم و آبی در 650هزار هکتار اراضی کشاورزی وابسته است.
6204/1648
تنظیم کننده: علی اصغر تیموریان **انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.