عبدالحکیم فیروزی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار جمهوری اسلامی اظهار داشت: این آتش عصر سه شنبه روی داد و با توجه به مواد موجود در آن که از نوع پلاستیک و چرم و چسب بود احتمال سرایت آن به مغازه های اطراف وجود داشت که با فراخوان سریع نیروهای آتش نشانی شهرستان های اطراف و بندرترکمن خاموش شد.
وی با قدر دانی از تلاش آتشنشانان شهرستان های بندرگز، کردکوی و گمیشان که به موقع به کمک مامورین بندرترکمن آمدند ، افزود: این حادثه با استفاده از 80 هزار لیتر آب مهار و آتش خاموش گردید.
فیروزی ادامه داد: بافت بناهای مسکونی و تجاری مجاور این مغازه فرسوده و قدیمی بوده و در آن بیشتر از چوب استفاده شده است که احتمال سرایت آتش به دیگر واحدها را افزایش داده بود.
وی تاکید کرد: این آتش سوزی تلفات جانی نداشته و خسارات های مالی وارده نیز توسط کارشناسان ارزیابی خواهد شد.
فرماندار بندرترکمن افزود که دلیل بروز این آتش پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد و تاکنون از سوی آتش نشانی نیز دلیلی مطرح نشده است.
وی همچنین گفت که تجهیزات و امکانات آتش نشانی در شهر بندرترکمن به اندازه کامل وجود ندارد ،لیکن سرعت عمل و همراهی شهرستان های همجوار نقش ارزنده ای در مهار این آتش داشت.
به گزارش ایرنا، شهر ساحلی بندرترکمن در 35کیلومتری غرب گرگان مرکز استان گلستان واقع است و به سبب عبور ریل راه آهن از مرکز این شهر به نیمه جنوبی و شمالی تقسیم شده و هم اکنون تنها در نیمه جنوبی یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد.
پس از حادثه پلاسکو تهران ،مسئولین شهرداری قول بربایی و ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی سیار در شهر را داده بودند که کار های اجرایی و عملیاتی آن هنوز به نتیجه نرسیده است.
حوزه استحفاظی غرب گلستان از 4 شهرستان بندرترکمن، گمیشان، بندرگز و کردکوی تشکیل شده و بیش از 350 هزار نفر جمعیت استان را در خود جای داده است.
7333/1648
خبرنگار : پری سالارنیا ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.