فرماندار کلاله روز یکشنبه در حاشیه اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح کمربند سبزکلاله، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، یگان حفاظت محیط زیست، فرمانداری، بخشداری مرکزی، نیروهای بسیج، شهرداری، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی و دیگر دستگاه های اجرایی به همراه دانش آموزان و خانواده ها مشارکت فعال داشتند.
نصرت برزگر اظهار داشت: این طرح در دو طرف حاشیه جاده هفت کیلومتری کلاله تا دو راهی مشهد - کلاله اجرا شده و هدف آن ایجاد کمربند سبز در این مسیر است.
وی یکی از ویژگی های مطلوب اجرای طرح کمربند سبز کلاله را نقش مستقیم خانواده ها در حفاظت از این نهال ها دانست و تصریح کرد: خانواده ها در حفاظت، آبیاری و توجه به کم و کیف رشد نهال ها نقش اساسی دارند.
فرماندار کلاله تصریح کرد: براین اساس هر نهال غرس شده به نام یک خانواده پلاک زده می شود تا خانواده ها با حس نزدیکی به نهالی که به نام خودشان غرس شده، با احساس مسئولیت بیشتری از نهال ها حفاظت کنند.
وی افزود: برای اجرای کمربند سبز شهرستان کلاله از انواع نهال های چنار، اقاقیا و سنجد استفاده شده و تعداد 2 هزار اصله نهال به ارتفاع 2 الی 3 متر تهیه و کاشته شده است.
شهرستان کلاله با بیش از 110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.